• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

På spåret i Skandinavien

Jannemickel

HBK Medlem
Inlägg
4.918
Kommun
Söderhamn
HBK-Nr
10420
Medlemskap
2024
En ledtråd:
I bakgrunden (till vänster) syns strålkastare från en idrottsanläggning där det snart
skall spelas Allsvensk fotboll..., igen.
// Janne
 

Jannemickel

HBK Medlem
Inlägg
4.918
Kommun
Söderhamn
HBK-Nr
10420
Medlemskap
2024
Med tvekan godkänt! Men ok, du kan få rätt för det.
Vi står på ställplatsen i Nogersund, men arenan (Mjällbys hemmarena Strandvallen) ligger i Hällevik.
Per, du tar oss vidare.
// Janne
 

Per & Camilla

HBK Medlem
Inlägg
1.037
Kommun
Gnosjö
HBK-Nr
833
Medlemskap
2024
Sommartid står man i en före detta hage, när vi var där i oktober fick vi stå bredvid ställplatsägarens hus. Namnet på ställplatsen har en kvinnlig klang...
 

Per & Camilla

HBK Medlem
Inlägg
1.037
Kommun
Gnosjö
HBK-Nr
833
Medlemskap
2024
Det här var tydligen lite svårt. Har tyvärr inte fler bilder att lägga ut eftersom vi kom dit i mörker och åkte därifrån i mörker. Ställplatsen heter Ladys hage och ligger strax utanför Anderslöv. Kan verkligen rekommendera denna plats, lugnt och fridfullt på en stor gräsplätt och nära till färjorna i Trelleborg.
 

MaJe

HBK Medlem
Inlägg
560
Kommun
Uppvidinge
HBK-Nr
15405
Medlemskap
2025
Då tar jag chansen! (har bara hunnit svara någon enstaka gång, oftast är jag för långsam de gånger jag kunnat.. ;))

Var är vi?

DSC_2997.jpg
 

ThomasA

HBK Medlem
Inlägg
4.194
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
15030
Medlemskap
2024
Tack för det. Ja, det finns några gamla konstruktioner från denna tid som står sig än idag, bl a Göta kanal och akvedukten i Håverud.

Vi tar oss vidare. Var ser man denna dricksfontän?
HBK2020Febr-0003.jpg
 
Toppen