• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

På spåret i Skandinavien

F

F.d. 50024

Guest
Sv: På spåret i Skandinavien

Tror det kan vara i Vansbro?
 

Jappe

HBK in Memoriam
Inlägg
18.274
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
Sv: På spåret i Skandinavien

Inte Vansbro! Jag trodde detta skulle vara ganska lätt. Alla känner nog igen namnet men det kanske inte är så många som har stannat till där och fått se denna plats.

Jappe
 

Jappe

HBK in Memoriam
Inlägg
18.274
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
Sv: På spåret i Skandinavien

Ej heller Malung! Jag har bara varit där en gång i mitt liv och jag har bara en bild därifrån. Jag förstår inte riktigt varför jag tog bilden men jag hade kanske "På spåret" i bakhuvudet den gången.:D

Jappe
 

Carina

HBK Valberedning Sammankallande
Inlägg
5.410
Kommun
Tyresö
HBK-Nr
6
Medlemskap
2024
Sv: På spåret i Skandinavien

Tack Jappe,

Jag har aldrig sett något systembolag där, så man lär sig alltid något nytt i de här trådarna.

Nu undrar jag var den här stenen finns ? Ni kanske vet vad siffrorna avser också ?

På spåret 323.jpg
 

Knut

FD HBK Medlem
Inlägg
19.559
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Sv: På spåret i Skandinavien

Det er en flomstein, og i Norge har vi MANGE slike . denne ligner på den som står litt nord for Kongsvinger. Men desverre er den nesten identisk med den i Elverum og bakgrunnen sier meg ingen ting.
 

Carina

HBK Valberedning Sammankallande
Inlägg
5.410
Kommun
Tyresö
HBK-Nr
6
Medlemskap
2024
Sv: På spåret i Skandinavien

Här har vi åkt förbi stenen en bit..

nya kameran test 114.jpg

Säger go natt nu :sleep:
 

Carina

HBK Valberedning Sammankallande
Inlägg
5.410
Kommun
Tyresö
HBK-Nr
6
Medlemskap
2024
Sv: På spåret i Skandinavien

Rätt Ludde Kuddsson,

Det är Selbu, och markeringarna för hur högt vattenståndet i Selbusjön varit.

Din tur
 

Tommy Dynér

HBK Medlem
Inlägg
9.045
Kommun
Söderhamn-Altea
HBK-Nr
3853
Medlemskap
2024
Sv: På spåret i Skandinavien

Nix, därför det är Stesjöby i Småland.

Aldrig varit där, men enkelt..... kan du gissa hur det kom sig att jag visste det? *s*
 

Tommy Dynér

HBK Medlem
Inlägg
9.045
Kommun
Söderhamn-Altea
HBK-Nr
3853
Medlemskap
2024
Sv: På spåret i Skandinavien

Jo, när jag såg bilden så kom jag direkt på att den hade jag sett tidigare, vykort, tavla..?
Nej, så kom jag på det.

I ditt galleri på din hemsida, varje bild har jag tittat på och bl.a. på den här. Dina bilder är helt underbara!

Ludde om det är felstavat, då får jag i sådant fall skylla på dig, eftersom jag kopierade namnet direkt från din hemsida. Själv har jag ju aldrig varit där och har ingen aning om vart den ligger. *s*

Lägger upp en bild som känns aktuell. Följer en annan tråd här, om båtar och hur man tömmer sitt svart- och gråvatten.

Förstår att det finns många seglare och fd seglare i klubben och därför tror jag att den här bildgåtan lätt kan lösas.

Var har vi lagt till? En av de större och populäraste naturhamnarna.

PS. Skall inte berätta hur vi gjorde med vattnet, bara säga att vi gjorde precis som de flesta andra seglarna, eftersom det inte finns elternativ. DS
 

Bilagor

  • DSC_0220.JPG
    DSC_0220.JPG
    855 KB · Visningar: 13
Senast ändrad:

Tommy Dynér

HBK Medlem
Inlägg
9.045
Kommun
Söderhamn-Altea
HBK-Nr
3853
Medlemskap
2024
Sv: På spåret i Skandinavien

Kanske svårare än vad jag trodde.

Lägger till en bild till, som kanske visar lite mera utav dennna stora, kända naturhamn.

Hur den fått sitt namn vet jag inte, men han som namngivit viken var i alla fall aldrig där. Han besökte aldrig Sverige, vad jag vet.
 

Bilagor

  • DSC_0218.JPG
    DSC_0218.JPG
    851,8 KB · Visningar: 13
Senast ändrad:
Toppen