• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

På spåret del 3 2011 >

Mossberg

HBK Medlem
Inlägg
417
Kommun
Falkenberg
HBK-Nr
28748
Medlemskap
2024
Välkommen tillbaka efter helgen och tack Kenth för din gissning. Visst var vi i Aten, men inte på Olympen, utan uppe på Akropolis och bl.a. beundrade det 2500 år gamla templet Parthenon.

Parthenon, som självklart inte hotas av några rivningstankar för att ge plats åt bostadsrättslägenheter.

Passar på att tacka mina klubbvänner Pålle och Mossberg, som sökt hjälpa till med riktiga ledtrådar, istället för mina förvirrade påståenden. ;)

Kenth, nu tar du över, lycka till.....

Tommy
Jag trodde faktiskt att "part av nån", "pers" och "ouazett" skulle trigga nån att svara ganska snabbt.:rolleyes:

Dessutom är ju ditt foto från -64 så otroligt väl beskrivande av Parthenon.
 

Ingrid o Pålle

HBK Medlem
Inlägg
6.599
Kommun
Uppsala
HBK-Nr
3493
Medlemskap
2024
Jag tror att du är på väg i en 120 m lång tunnel som leder till en tvåvåningshiss (en våning för "fint folk" och en våning för personal och gods), som tar dig 120 meter upp till ett hus som har en felaktig (vanligast) och en korrekt benämning.

Pålle (som inte har några bilder att lägga upp)
 

Gunillas Kenth

HBK in Memoriam
Inlägg
13.489
Kommun
Hässleholm
Jag tror att du är på väg i en 120 m lång tunnel som leder till en tvåvåningshiss (en våning för "fint folk" och en våning för personal och gods), som tar dig 120 meter upp till ett hus som har en felaktig (vanligast) och en korrekt benämning.

Pålle (som inte har några bilder att lägga upp)
Där har vi varit en gång men inte denna gång. Den här tunneln är inte så lång och den ligger ca 100 mil SÖ om Berghof.
 

Knut

FD HBK Medlem
Inlägg
19.559
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Nesten sikker på at landet er Norge og at vi ser ned til en fjord med en tettbebyggelse i enden av fjorden. Kjente ikke igjen hvilken det er.
 
Toppen