• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

På spåret del 3 2011 >

Tommy Dynér

HBK Medlem
Inlägg
9.045
Kommun
Söderhamn-Altea
HBK-Nr
3853
Medlemskap
2024
Om jag tar ledtrådarna, ö, lättare att ta sig dit med husbil, inte Atlanten, vulkanö och arkeologiska utgrävningar. Då dras mina tankar till Sicilien som är lätt att ta sig till med husbilen, ligger i Medelhavet, säger bara Etna och arkeologiska utgrävningar finns det hur många som helst på ön.

Tommy
 

Tommy Dynér

HBK Medlem
Inlägg
9.045
Kommun
Söderhamn-Altea
HBK-Nr
3853
Medlemskap
2024
Gissningen må vara vild, men framförallt var den helt riktig, för visst var vi i Riga, där vi stannade på den centralt placerade ställplatsen.

Vad jag refererade till när jag skrev, ”......finns t.ex. ett högt hus, en gåva frän Xxxxxx som hjälper till med placeringen.” Var Stalins present till Rigaborna, Stalinskrapan eller som de kallade i Moskva, ”Stalins sju systrar”....... att Rigaborna enligt lokalt skvaller aldrig var tacksamma för sin Stalinskrapa är en helt annan historia.

Sedan har vi Swedbank futuristiska bankpalats vid floden Daugavas södra strand, som troligen finansierats med de pengar som “Putins sju oligarker“ tvättade vita och fina hos Swedbank i skrapan. Att man måste gå över den bron när man skall tillbaka till ställplatsen efter besöket i centrum, är också en annan historia.

Uffe, du tar oss vidare ut i lördagsnatten.....

Tommy
 
Senast ändrad:

UffeO

HBK Medlem
Inlägg
1.500
Kommun
Karlskoga
HBK-Nr
5239
Medlemskap
2024
Tack
Det var Swedbank som fick mig till Riga.
Nu provar vi med detta.
 

Bilagor

  • DSCF0822.JPG
    DSCF0822.JPG
    2,2 MB · Visningar: 56

Knut

FD HBK Medlem
Inlägg
19.559
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
En av de tre hovedstadene langs en av Europas store elver. Byens namn sammensatt av namnene på de to bydelene på hver sin side av elven.
 

Tommy Dynér

HBK Medlem
Inlägg
9.045
Kommun
Söderhamn-Altea
HBK-Nr
3853
Medlemskap
2024
Om jag förstår Knuts ledtrådar tar det mig till Buda och Pest, på var sida om Donau, Budapest. Men känner inte riktigt igen mig, typen av broar får mig att tänka på Prag, men å andra sidan var finns anknytningen till Sverige?
Min gissning blir iallafall Prag.

Tommy
 
Toppen