• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

På spåret del 3 2011 >

Tommy Dynér

HBK Medlem
Inlägg
9.045
Kommun
Söderhamn-Altea
HBK-Nr
3853
Medlemskap
2024
Visst var det på Camping Bahia i Santa Pola som jag fick tillfälle att fotografera "cykeln" som Bengtic så målande beskrivit i sin tråd om resan till Sydeuropa förra vintern.

DSC00539 (Medium).JPG
Bengt på sin "hemmaplan" i Santa Pola.

Clas du tar oss vidare.

TommyD
 
F

F.d. 32985

Guest
Visst är det Schwerin och dess magnifika slott.
Tavlan är lite festlig för det är ju en själv som bestämmer vad tavlan ska innehålla.

Är det Göran H som får fortsätta då det var han som berättade vart vi var, eller är det Brogu som visade upp en annan tavla men från samma plats?

Lite historia om platsen samt lägger också in några fler bilder.
Slottet var fram till 1918 residens för hertigar och storhertigar från Schwerin. Slottet, som räknas som ett av de viktigaste historiska byggnadsverk i Europa, har över en tusenårig historia bakom sig. År 965 uppfördes en slavisk fästning på en strandnära ö i Schweriner see vilket f.ö. är den fjärde största insjön i Tyskland. Detta nuvarande slott stod färdigt 1918 och år 1919 övergick slottet till tyska staten. År 1913 drabbades flera rum samt slottets södra och västra delar av en stor brand.

Slottsparken är uppdelad i två delar. Den första delen ligger nära sjön och efterliknar naturen. Den andra delen ligger nära slottet och är uppdelad i olika fasta geometriska former. Parken är verkligen fylld med olika slags blommor, buskar, träd, fontäner och skulpturer.

Schwerin är f.ö. ett väldigt fint ställe att stanna till på då både slott och hamla stan har väldigt mycket att erbjuda.

7172057F-7A20-478F-B744-0B7B727BE688.jpeg9AB1F7E8-9ED4-4BDE-B73D-8BB29CDFDB51.jpeg86C6CE9E-4995-4F4A-9767-7467229D3CE4.jpeg2DF16F0D-D62F-4B51-B982-761D158D300C.jpeg
 

Tommy Dynér

HBK Medlem
Inlägg
9.045
Kommun
Söderhamn-Altea
HBK-Nr
3853
Medlemskap
2024
”Parrilladan” såg så proffsig ut därför trodde jag att herrskapet gjort en vinterresa till Sydamerika, men det kan även vara i de Gotiska kvarteren i Barcelona.:)

TommyD
 

brogu

HBK Medlem
Inlägg
1.335
Kommun
Mörbylånga
HBK-Nr
3911
Medlemskap
2024
Lite festligt att du, Tommy, svarar på detta. Du har haft med denna platsen i På Spåret för några år sedan, jaja det där med tidsuppfattning. ;)
11033a.jpg
 

Tommy Dynér

HBK Medlem
Inlägg
9.045
Kommun
Söderhamn-Altea
HBK-Nr
3853
Medlemskap
2024
Tidsuppfattning? :msn_embarrassed:

Troligen borde jag skämmas, känner inte igen platsen..... ja, ja, vi blir alla äldre. Gunnar en dag kommer du också att förstå att det blir svårare och svårare... :)

Tommy
 

brogu

HBK Medlem
Inlägg
1.335
Kommun
Mörbylånga
HBK-Nr
3911
Medlemskap
2024
Det var nog snarast min tidsuppfattning jag syftade på. :cool:
Här en bild från marknadsplatsen. riktig öken men fylld av HBK:are. Vad gjorde vi där?
11032a.jpg
 

Tommy Dynér

HBK Medlem
Inlägg
9.045
Kommun
Söderhamn-Altea
HBK-Nr
3853
Medlemskap
2024
Ja nu ser jag och borde gjort det tidigare..... Huércal.Overa, det var faktiskt jag som på uppmaning från SirMcLain åkte
dit, pratade med kommunen och kollade upp platsen om den var lämplig för HBK´s boule´n.

Men den första bilden kopplar jag inte alls till Huércal-Overa, är det riktigt, ser så stort ut....?
 

brogu

HBK Medlem
Inlägg
1.335
Kommun
Mörbylånga
HBK-Nr
3911
Medlemskap
2024
Där satt den! Jodå, alla bilder från Huércal-Overa.
Bifogar en till på borgmästaren, turistchefen och naturligtvis SirMcLain vid invigningen av bouleturneringen.
/Gunnar

Spåret över till Los Suecos!
11030a.jpg
 

Tommy Dynér

HBK Medlem
Inlägg
9.045
Kommun
Söderhamn-Altea
HBK-Nr
3853
Medlemskap
2024
Har missat området där den första bilden var tagen, verkar annars vara platser som jag "luktar" mig till, gillar nämligen "parrilladas".

Något helt annat.

Barcelona dec09 071.JPG

Som synes, ett populärt område i ....... Ja var?

TommyD
 

Tommy Dynér

HBK Medlem
Inlägg
9.045
Kommun
Söderhamn-Altea
HBK-Nr
3853
Medlemskap
2024
Å´ja som tyckte jag var så finurlig när jag hittade en bild från just de Gotiska kvarteren i Barcelona.....ja, ja.

Den här bilden är nu röntgad, friskförklarad och skall vara klar för publicering.

P7046567.JPG
Det här är miniatyren, men den riktiga, den stora katedralen finns alldeles bredvid. Var?

Tommy
 
Toppen