• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Oyster IV parabol

Lovisa

HBK Medlem
Inlägg
1.478
Kommun
Höganäs
HBK-Nr
5889
Medlemskap
2025
Sv: Oyster IV parabol

Nu har jag fått in kanalerna efter en sökning. Tack för tipset.

Men hur får jag undertext på filmkanalerna?
 

Knut

FD HBK Medlem
Inlägg
19.559
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Sv: Oyster IV parabol

Problemet er om kanallisten er ny nok, det har i vinter blitt stengt av noen eldre kopier på andre transeivere - har ikke helt oversikt over hvilke svenske som er blitt avsluttet. De nye frekvensene har vært i bruk i over ett år, men de gamle var aktve lenge.
 

Wilff

HBK Medlem
Inlägg
14
Kommun
Falkenberg
HBK-Nr
3294
Medlemskap
2025
Sv: Oyster IV parabol

Såg detta på JR:s hemsida om det kan vara till någon hjälp...

/Wilff
 

Bilagor

  • text-till-icke-textade-kanaler.pdf
    58,8 KB · Visningar: 84

Caroland

HBK Medlem
Inlägg
24
Kommun
Tranås
HBK-Nr
4846
Medlemskap
2024
Sv: Oyster IV parabol

Du kan ta en kanalsøk på Thor så ser du om du finner noen som er fallt ut, det er litt pussel å legge de nye inn på rett sted, men det funker brukbart.
Trykk på Menu knappen og velg hovedmeny - deretter kanalliste og kanalsøk og Thor/Intelsat --- Når det nå etter noen minutter kommer opp en liste over kanaler som ikke er i kanallisten så kan du velge hvilke du vil spare og hvor de skal inn, best er det å velge plasser i de få hullene som er eller overskrive kanaler som du ikke ønsker fra Thor listen.

Selv bruker jeg Universal kanallisten, med Thor på 1500 og oppover - fant at den Scandinaviske var ikke etter min smak, men med Thor fra 1 passer mange.

Hade perfekt mottagning i höstas via Oysterparabolen och Canal Digitals gratiskanaler. Men nu verkar det vara förkylt efter vinteruppehållet. Satt idag ett par timmar och försökte få in någon kanal men tji fick jag. Thor har den funnit och jag försöker med SVT1. Han visar programrubriken - kodad signal, därefter Conax conditional access - ingen anslutning. Jag väntade över 1 timme och kollade att kortet satt i rätt och ordentligt. Provade även med TV4 - samma resultat. Tips o tricks ????:confused:
 

Lovisa

HBK Medlem
Inlägg
1.478
Kommun
Höganäs
HBK-Nr
5889
Medlemskap
2025
Sv: Oyster IV parabol

Hmm underligt. Jag hade problem att få in alla kanaler när jag provade. Då gjorde jag som Kurt skrev en ny kanalsökning på Thor och vips så fungerade allt. Sedan var det bara för mig att göra min egena kanallista.

Det har hänt en gång att signalen försvann och då fällde jag ner parabolen och sedan upp igen och då var allt tillbaka igen.

Får du in Astra och kan se på deras kanaler?

Hoppas det löser sig.
 
J

Jarn

Guest
Sv: Oyster IV parabol

Hade perfekt mottagning i höstas via Oysterparabolen och Canal Digitals gratiskanaler. Men nu verkar det vara förkylt efter vinteruppehållet. Satt idag ett par timmar och försökte få in någon kanal men tji fick jag. Thor har den funnit och jag försöker med SVT1. Han visar programrubriken - kodad signal, därefter Conax conditional access - ingen anslutning. Jag väntade över 1 timme och kollade att kortet satt i rätt och ordentligt. Provade även med TV4 - samma resultat. Tips o tricks ????:confused:

Hej Fusion, jag fick precis samma felmeddelande nu när jag skulle starta upp min efter vintern.

Jag stängde då av själva boxen en stund, sedan när jag startat den, fick den stå inställd på kanal 1 i 10 - 15 minuter, sedan gick den igång.
Jag har också Canal Digital depositionskort.
 

Knut

FD HBK Medlem
Inlägg
19.559
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Sv: Oyster IV parabol

Canal Digital kortet får en oppdatering omlag 2 ganger i mnd med nye kryptotabeller som gjelder for noe lengre tid enn til neste oppdatering.
Har ikke kortet vært i bruk på en tid så må en vente på just dette kortet sin nye tabell, normalt tar dette en halv time, men har opplevd opp til en time.
Det er viktig at en ikke bytter kanal i mens en venter på oppdateringen.
Datapakkene sendes på de vanlige kanalene.
 
Toppen