F
Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
Det går endast 2 sladdar. 1 till bodelsbatteri + och den andra till bodelsbatteri -Jag kollade lite i manualen.
Regulatorn indikerar för hög förbrukning. Mer än vad regulatorn kan ge.
Då klipper den utgången till förbrukarna som är inkopplade till regulatorn.
Frågan är vilken/ vilka förbrukare är inkopplade enbart till regulatorn.
Det är de två anslutningarna längst till höger på bilden med en lampsymbol.
Följ sladdarna för att kolla vart de går.
Dessa till höger är bortkopplade utan ändring av blinkning. Gick till oanvänt usb-uttag.Vart går de två sladdarna längst till höger i din bild?
Sladdarna till batteriet är väl de två i mitten och till panelen de två till vänster.
Vad Herbet sade var att det dras för mycket ström i de två längst till höger.
Ska mäta lite! Återkommer!Kolla vad det är för spänning på ingången från solcellen med en multimeter eller liknande. Gärna vid lite olika vädertyper. Dioden indikerar att det är för hög spänning på ingången.
Kollar man gränserna för inkommande spänning i manualen blir i varje fall jag lite fundersam. Max spänning för solcell resp. max för regulatorn är inte samma i manualen. Står på olika ställen i manualen. Max solcell 50V, regulator 32V
Frågan är vad du har för solcell/ er. Spänningen är som högst när de är obelastade. De kan även vara seriekopplade då håller sig spänningen under 50V
men är över 32V på ingången till regulatorn.
Har laddningen fungerat som den ska under de tre år du har haft den.
Det kan ju vara en bugg med larmgränsen.
Behöver inte påverka laddningen.
Det är något som leverantören kanske kan svara på.