• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Ovälkommen i Medevi brunn??

Bergodh

HBK Medlem
Kommun
Skövde
HBK-Nr
1055
Medlemskap
2026
Medevi brunn norr om Motdala i Östergötland.

Ja undra kan man göra när vi i helgen svängde in vid Medevi brunn och möts av en stor skylt. Parkeringsförbud för Husbilar och husvagnar. Där får man tydligen inte ens parkera och då än mindre övernatta. Man kan ju undra om de vill ha besök där över huvud taget. Är det meningen att man enbart ska ta personbilen eller möjligtvis cykla dit???

F

F.d. 10627

Guest
Sv: Ovälkommen i Medevi brunn??

Ring o fråga lössen, det torde väl enbart gälla övernattning, men man vet ju aldrig.

F

F.d. 3088

Guest

Orsaken är väll att där finns hotell och vandrarhem, samt att det varit stökigt på parkeringen.
Snart handlar väll varenda tråd om problemet med att parkera :swoon:

Gurra

Bergodh

HBK Medlem
Kommun
Skövde
HBK-Nr
1055
Medlemskap
2026

Nej det gällde inte övernattning Det gällde Parkering

Bergodh

HBK Medlem
Kommun
Skövde
HBK-Nr
1055
Medlemskap
2026

Hotell och vandrarhem trodde jag man använde när man ska övernatta, inte att parkera i

F

F.d. 3088

Guest

Dom kanske tycker att husbilen inte tillför något utan enbart är besvärligt ex. använder toalett, äter mat i husbilen, parkerar fel och ställer ut bord,stolar mm.:swoon:

bara en tanke jag fick

Gurra

murphy

HBK Medlem
Kommun
Vetlanda
HBK-Nr
3678
Medlemskap
2026

Det har ju stått husbilar och bilar med husvagnar parkerade däruppe ofta för vi går där nästan dagligen året om med hunden, har aldrig tänkt på om det står nån skylt om förbud mot husbil eller husvagn mer än den när man åker in vid brunnen. Husbilar och husvagnsekipage brukar stå parkerade mittemot själva brunnsområdet och där tror jag bara det är en vanlig P-skylt. Ska kolla upp detta och återkomma om det.
:) Eva

Senast ändrad:

Tomten 560

FD HBK Medlem
Kommun
Gislaved
HBK-Nr
25427
Medlemskap
2023

Hur ser den skylten ut? Finns den i bland trafikmärkerna?

F

F.d. 10627

Guest

jag önskar hyra ut min bostadsrätt, men enbart till en svensk, hur funkar det?

F

F.d. 3088

Guest

Du kan nog hyra ut till vem du vill som privatperson.
Men det går inte att jämföra bilar med människor
Ex platsen kanske inte är byggd för bilar över 3500 kg

Gurra

murphy

HBK Medlem
Kommun
Vetlanda
HBK-Nr
3678
Medlemskap
2026

Ok jag åkte igenom Medevi på väg till jobbet i kväll och parkeringen som är mittemot Brunnsområdet , alltså man tar av där det står Odensberg 1 så är det en parkering och där finns bara den vanliga P-skylten.
:bye::bye:Eva

Toppen