• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Oväder

F

F.d. 52994

Guest
Ja ni har det inte lätt där hemma i Svea Rike. Bifogar en bild från min hemtrakt i Norrbotten, det är ganska skönt att slippa sånt här. Men här i Bolnuevo har vi oxå haft skitväder, hård vind och ösregn, men bara en dag. Ha det bra allihopa och håll i hatten. :D:D:D
oväder.JPG

Senast redigerad av en moderator:
F

F.d. 55306

Guest
Sv: Oväder

Hej Curtan.

Inte utan att det börjar kännas segt med snön och kylan nu. Tror nog att det kom uppemot tre dm snö under onsdagsdygnet och på måndag ska det komma mer. Väderfolket påstår att de ännu inte kan se något slut på kylan i sina prognoser.

Tjejen som snackade väder på TV i morse jämförde denna vinter med de omtalade krigsvintrarna 40 - 43. Tydligen något gigantiskt högtryck som ligger stilla över Ryssland och blockerar för mildare luft att komma in.

Men förresten, man ska kanske inte klaga. Innuiterna och Sibirianerna skulle väl småle om de hörde oss. Men längtar efter vårvärme och gör man lik för....at. Hoppas ni har det skönt därnere.

Hälsningar från S-E i E-tuna

Toppen