• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Oturshelg!!!!!!!!

AnnMari & Affe

HBK Medlem
Kommun
Järfälla
HBK-Nr
1698
Medlemskap
2025
Var i fredags på väg till hundutställning i Österbybruk, på motorvägen straxt efter Arlanda så började vår Burstner Elegance 710 att gå saktare och saktare för att till slut stanna helt. Vi ringde efter en bärgningsbil som kom och hämtade upp oss för att köra till verkstad.
Ett par km innan vi var framme vid verkstaden tappade bärgningsbilen oss så kylare och diverse andra saker i motorn gick sönder. Vid det här laget var vi ganska ledsna över vår fina bil. Bärgningskillen kopplade på oss igen och skulle köra iväg, vad händer.... han tappar oss en gång till,:mad::mad::mad: denna gång gick fronten sönder på bilen, nu började vi undra över om vi överhuvudtaget skulle komma fram med ngn husbil till verkstan. Efter många om och men kom vi äntligen fram, vi skrev alla försäkringspapper o.dy. Bärgningskillen åkte iväg, då fick vi tag på ägaren till verkstan som sa att han inte hade tid att laga bilen, så på måndag blir det en ny bärgningstur, undrar hur den går?????:eek:
ANN-mari

TeknikLasse

HBK Medlem
Kommun
Mora
HBK-Nr
3335
Medlemskap
2025
Sv: Oturshelg!!!!!!!!

Vilken skräck dag!
Vi önskar er lycka till och hoppas allt ska ordna sig!:)

F

F.d. 55312

Guest

Mycket mer kan väl inte gå galet.

F

F.d. 11293

Guest

Det där att bärgningsbilen "tappar" en bil, jag har för mig att jag läst det tidigare i en av HBK s trådar.
Hur i alla dagar kan det hända :confused: :confused: :confused:

AnnMari & Affe

HBK Medlem
Kommun
Järfälla
HBK-Nr
1698
Medlemskap
2025

Han "tappade" den TVÅ ggr till och med. Dert var en ung och säkert oerfaren chaufför som kanske inte riktigt visste hur tung bil han hade på släp. Vi sa till flera ggr hur tung bilen är men "han visste vad han gjorde" var svaret vi fick. Men den andra gången han tappade oss skämdes han rejält och bad om ursäkt men vad hjälper det oss nu när vi står utan husbil. Hoppas bara att den blir klar i tid till semesternAnn-Mari

F

F.d. 3077

Guest

Hej Ann-Mari
Värdens otur,vad hände innan motorn stannade??lyste motorlampan??
Vår 710 har också stannat, men hankat sej fram på några cylindrar,gått bra efter omstart.
Men motorlampan har väl lyst 80% av de första 1500 milen.Tills LObil Fiat i Västerås daterade upp den ordentligt,efter det har den gått prickfritt 500 mil.
Det där med bärgningen var otoligt klumpigt utfört,men bärgningskillarna är inte alltid proffs som man gärna vill tro.Har själv råkat ut för en otroligt klumpig bärgning trots att vi varnade honom först,"vi skulle inte lägga oss i för han kunde sin sak".
Hoppas det grejar sej till det bästa för Er.
Mvh Bernt

AnnMari & Affe

HBK Medlem
Kommun
Järfälla
HBK-Nr
1698
Medlemskap
2025

Hej Bernth!
Vår bil har gått ca 975 mil, och motorlampan har lyst till och från de sista 200 milen. Men i fredgas så kände vi hur bilen blev mer och mer slö började hacka och till slut lägga av och stanna helt.
Ann-Mari

F

F.d. 14924

Guest

Det där att bärgningsbilen "tappar" en bil, jag har för mig att jag läst det tidigare i en av HBK s trådar.
Hur i alla dagar kan det hända :confused: :confused: :confused:

Jodå...våran tappade dom vid bärgning från Norge till Sverige förra sommaren när kamremmen gick. Den blev borta i sammanlagt ÅTTA månader.

Hoppas ni har bättre tur...!

F

F.d. 27368

Guest

Hej Bernth!
Vår bil har gått ca 975 mil, och motorlampan har lyst till och från de sista 200 milen. Men i fredgas så kände vi hur bilen blev mer och mer slö började hacka och till slut lägga av och stanna helt.
Ann-Mari

Motorlampan lyst i 200 mil men ej sökt hjälp av verkstad ?

F

F.d. 14924

Guest

Det är klart ni har..!

Lycka till...!

/Matte

F

F.d. 11948

Guest

Lite nyfiken...
Vad sa verkstaden om orsaken till att lampan tändes, första gången ??

Majsan :wub:

F

F.d. 21408

Guest

Uff da, det var vldig mye på en gang :( Lykke til videre.

Hilsen Liv med en Bustner Elegance 690

Toppen