Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
Och i IRLlivet börjar man väl ofta prata om en sak, som angränsar till något som gör det vidare.Som ny - men som ganska erfaren forumist - så är det snabbt konstaterat att OP har en bra poäng, många trådar spårar ur och blir något helt annat, vilket enligt egen erfarenhet är ganska vanligt på svenska forum.
Det är väl som med så mycket annat i livet, att det enda man kan påverka är sitt eget beteende. Man kan ju åtminstone försöka vara ”den större människan” och helt enkelt inte gå i polemik med syrliga kommentarer och inlägg som är helt ovidkommande för trådens ursprungliga ämne. Det är svårt, men om man gör det till regel så kommer det till slut att vara alltfärre som finner det meningsfullt att ge sig på andra utan att ha något vettigt att tillföra ämnet.
Vi har ju ett gemensamt intresse här, det handlar ju i mångt och mycket om att dela erfarenheter, insikter och ha lite kul med likasinnade. Värt att tänka på nästa gång man blir upprörd av föregående inlägg!
Sällan, skulle jag gissa, att dörrvakten slänger ut gästerna (eller stänger puben) för att samtalet byter inriktning allt efter samtalet pågår och nya infallsvinklar kommer in i det.Om man skall fortsätta liknelsen med IRL, så kan vi jämföra med en diskussion på en pub där de inblandade börjar bli irriterade och dörrvakterna griper in och slänger ut dem innan de börjat slåss.
Men, som du säger, gränsen är ofta svår att avgöra och i många fall är det helt ok och till och med lärorikt när trådar kanar iväg till andra ämnen.
Men när de inblandade blir irriterade och börjar med efterslängar så är det bättre att bara stänga tråden.
(Skrivet av mig personligen. Jag är admin men sällan inblandad i direkt moderering.)