• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

OT Glödlampor Passat

F

F.d. 52943

Guest
Har för mig att jag läst att man i några länder är skyldig att medföra glödlampor för att kunna byta ut en trasig lampa längs vägen....

Har en Xenonlampa som börjar gulna - lär vara tecken på att den håller på att den håller på att ge upp andan. Frågade min vw-verkstad om ev. byte.

Man måste tydligen demontera både stötfångaren och fronten för att kunna byta lampan.
När man ändå har nere grejorna byter man alla lampor till det facila priset 2700sek (gäller Vw Passat 2005).

Knappast nåt man gör längs vägen, ellrer.......?

Bengt-Åke Linder

HBK Medlem
Kommun
Falköping
HBK-Nr
1424
Medlemskap
2025
Sv: OT Glödlampor Passat

Du har väl ett serviceläge på kofångaren som på Audi.
Skall höra med kompisen hur han gjorde för det tog inte lång tid.
Du köper väl inte xenon lampor på VAG? (Som parentes om någon undrade så har inte jag detta)

Jobbarkompisen köpte D1s till sin Volvo S80 för 600:- /paret och dom fungerar mycket bra.
Dock är ballasten känsliga för att få en lampa som drar rätt styrka för är det fel så tänds dom inte eller bara för en kort stund.

F

F.d. 53078

Guest
Sv: OT Glödlampor Passat

Har för mig att jag läst att man i några länder är skyldig att medföra glödlampor för att kunna byta ut en trasig lampa längs vägen....

Har en Xenonlampa som börjar gulna - lär vara tecken på att den håller på att den håller på att ge upp andan. Frågade min vw-verkstad om ev. byte.

Man måste tydligen demontera både stötfångaren och fronten för att kunna byta lampan.
När man ändå har nere grejorna byter man alla lampor till det facila priset 2700sek (gäller Vw Passat 2005).

Knappast nåt man gör längs vägen, ellrer.......?

Den lagen är borttagen, eftersom det är myckrt svárt att byta själv pá mánga nya bilar. En hög procent satt felvända enligt besiktningen och ljuset bländade. Poliser som är skyldiga att hjälpa kunde inte heller byta.

Toppen