• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

OT Bedrägeriförsök - ej husbil

F

F.d. 52943

Guest
Fick idag följande mail från en person som jag kände för några år sedan då vi satt i samma styrelse. Välkänd bedrägerimetod. Antar att någon hackat hennes G-mailkonto och fått tag på min adress den vägen.

Jag hoppas att detta når dig i tid, jag gjorde en resa till DERBY, Storbritannien och min Plånbok blev stulen med mitt internationella pass och mina kreditkort inuti. Ambassaden är villiga att hjälpa mig att ta ett flyg utan mitt pass, jag behöver bara betala för biljetten och hotellräkningarna.
Till min förfäran kan jag inte få tillgång till mina fonder utan mitt kreditkort och kontakt med min bank, men de behöver mer tid för att kunna ge mig ett nytt kort. I den här olyckliga situationen tänkte jag fråga om ett avlöningsdag slån som jag kan betala tillbaka så fort som du kommer tillbaka. Jag behöver verkligen vara med på nästa flyg. Jag kan skicka detaljerna för hur fonderna kan skickas till mig.
Jag ser fram emot ditt svar.
Mvh

bror.axelson

HBK Medlem
Kommun
Järfälla
HBK-Nr
1072
Medlemskap
2026
Sv: OT Bedrägeriförsök - ej husbil

Detta är inget nytt. Funnits i flera år och jag fick en liknande förfrågan för fem-sex år sedan.
Banditer och bedragare finns det gott om, tyvärr.

F

F.d. 9344

Guest

Bara svenskan i texten avslöjar bedrägeriförsöket, så det borde ingen gå på,
Det otäcka är att dessa lyckas kapa konton och som i detta fall tydligen en adressbok i ett mailpogram.

Kristina & Janne

HBK Medlem
Kommun
Motala
HBK-Nr
5719
Medlemskap
2025

Om någon vill ha hjälp av mig och det är bråttom så bör de ringa. Det är ju knappast garanterat att man läser eposten i tid.

Toppen