• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Ost och tjockmjölk

Esbjörn

HBK Ställplatsgrupp
Kommun
Osby
HBK-Nr
2497
Medlemskap
2025
Längs Fiskevägen, dvs väg 340, mellan Krokom och sjön Hotagen, ligger Skärvångens Bymejeri. Här kan man köpa ko- eller getost i olika former och diverse annat. Dom har också en fikaplats i "växthuset". Själva mejeriet ligger på andra sidan vägen.
En utmärkt pausplats om ni kör den här vägen.

GPS: N63 45 30 E14 18 30   

Bilagor

• SkärvångensMejeri.JPG
    SkärvångensMejeri.JPG
    1,3 MB · Visningar: 3

benzen

HBK Medlem
Kommun
Sjöbo
HBK-Nr
10856
Medlemskap
2025
Sv: Ost och tjockmjölk

Ostbuffen dom har är helt suverän :) Är där ganska ofta då vi har stugan bara 3mil därifrån.
Slängde ut en fråga till ägarna om dom ville ordna en ställplats där men har inte fått något svar ännu.

Esbjörn

HBK Ställplatsgrupp
Kommun
Osby
HBK-Nr
2497
Medlemskap
2025

Bra Benzen. Jag hade samma tanke. Dom borde kunna fixa fyllvatten t.ex. Tror också det fanns en bra rastplats strax söder om byn, vid sjön. Kan du kolla upp detta när du är i närheten nästa gång?

benzen

HBK Medlem
Kommun
Sjöbo
HBK-Nr
10856
Medlemskap
2025

Ska kolla upp detta men nu åker jag på semester i 4 veckor.Ska slänga i väg ett mail till dom och fråga igen om dom är intreserade.Rastplatsen före Skärvången är ganska fin om det är den du menar som ligger intill sjön på höger sida från östersundshållet.

Toppen