F
F.d. 58892
Guest
Sv: Oseriös handlare???
Ja jag såg inget i dina argument som tala emot det jag skrivit, handlarnas lokaler och bilar, ja förhoppningsvis har dom köpt och betalt dom i Sverige, deras vinster, ja förhoppningsvis betalar dom skatt i Sverige och har folk anställda med, billiga maten på Ica, ja förhoppningsvis har Ica handlaren anställt folk och betalar skatt med, alkohol, ja det dricker jag inte utan betalar husbilslånet för den penningen istället. Köper man däremot saken via nätet eller via utländsk återförsäljare ser jag inget tillskott i ovan. Sen säger jag inte att man inte ska få handla sina varor var man vill och efter sin plånbok, det jag poängterade är att uppmanar man alla andra till att göra det så gynnar det inte framtiden för våra unga. Men som sagt, inga hard feelings för att någon gör ett annat val. Jag handlar med utländskt men då helst via åf lokalt, jag vill att dom ska finnas kvar när jag behöver dom.
Evig debatt detta om man skall handla hemma eller utomlands.
Argument som att barnen får det bättre om man handlar hemma låter ju lite krystat. Samtliga husbilar består ju till största delen av produkter tillverkade utanför Sverige, oavsett fabrikat o typ.
Sedan kan man ju titta på de största handlarnas lokaler och se hur lyxiga de är, samt inte minst vissa av ägarnas personbilar, där hamnar nog den största vinsten, inte till några av våra barn.
Många personer som klagar över att man handlar husbil utomlands har inga skrupler när de själva handlar på ICA och väljer den billiga fläsfilen från Danmark och svampen från Polen o grönsaker från Holland.
Likadant när man är på semester, då skall man lura staten på så mycket skatt (som annars gått till barnen?) som möjligt genom att fylla bilen med alkohol i Tyskland.....
Så jag tycker man skall kunna handla sin husbil där man vill, oavsett om handlaren ligger 10 mil norrut eller söderut som i mitt fall.
Detta utan att ha dåligt samvete.
Personligen har jag inte råd med den husbilen som snart är hemma om den kom 10 mil norrifrån.
Ja jag såg inget i dina argument som tala emot det jag skrivit, handlarnas lokaler och bilar, ja förhoppningsvis har dom köpt och betalt dom i Sverige, deras vinster, ja förhoppningsvis betalar dom skatt i Sverige och har folk anställda med, billiga maten på Ica, ja förhoppningsvis har Ica handlaren anställt folk och betalar skatt med, alkohol, ja det dricker jag inte utan betalar husbilslånet för den penningen istället. Köper man däremot saken via nätet eller via utländsk återförsäljare ser jag inget tillskott i ovan. Sen säger jag inte att man inte ska få handla sina varor var man vill och efter sin plånbok, det jag poängterade är att uppmanar man alla andra till att göra det så gynnar det inte framtiden för våra unga. Men som sagt, inga hard feelings för att någon gör ett annat val. Jag handlar med utländskt men då helst via åf lokalt, jag vill att dom ska finnas kvar när jag behöver dom.