• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Oseriös annonsering på Blocket

NIESMANNEN

HBK Medlem
Kommun
Borlänge
HBK-Nr
2277
Medlemskap
2025
Sv: Oseriös annonsering på Blocket

Det är även olika uppgifter på motorstyrka och vikt!

Knut

FD HBK Medlem
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022

Ser helt normal ut, at en butikk selger ut en utstillingsbil med masse ekstrautstyr som de ikke tar betalt for skjer ofte. Ny bil med nesten 230 tusen i avslag - grei deal.

Tommy Dynér

HBK Medlem
Kommun
Söderhamn-Altea
HBK-Nr
3853
Medlemskap
2024

Ja, men är det som du tror?

Är det inte så att grundpriset är 1.233.000 Kr, men den här bilen är extra utrustad upp till ett total värde på 1.550.600 kr, men säljs för 1.233.000 kr?

Ganska vanligt förekommande i husbilsbranschen.

F

F.d. 52994

Guest

Med extrautrustningen så är priset högre. Det lägre priset är för standardutförandet, ingenting konstigt med det, bara man läser

S

Sören-6830

Guest

Jag menar bara att det är ett oskick att annonsera en bil med ett pris i rubriken och ett annat högre, verkligt pris längre ned i beskrivningen (och det är ju inte så som någon tror,att bilens pris inkl utrustning är det som står i rubriken).
Det kanske är en petitess, men tänk om alla säljare på Blocket skulle anamma idén. Det skulle bli rätt jobbigt att behöva läsa samtliga kompletta annonser för att se vad föremålet på bild verkligen kostar.

Roger67

HBK Medlem
Kommun
Täby
HBK-Nr
3956
Medlemskap
2025

Jag håller med.

Nu är det ju just denna specifika bil de säljer och då skall de väl sätta ut just den bilens pris och inte vad en annan katalogbil med mindre utrustning kostar...

Inte snyggt

Knut

FD HBK Medlem
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022

Om jeg var spekulant på just denne bilen så ville jeg holdt meg til prisen i tittelen på annonsen og påpekt at det er ikke uvanlig med den type avslag på utstillingsbiler. Det ville bli er bra kjøp :D:D og firma ville ikke bruke slike feilaktige oppsett igjen - den tolkningen som jeg bruker her er normal i Tyskland på denne tiden av året. Firmaene vet nå hva som blir nytt på neste års modell og får inn de første bilene i løpet av en mnd - det haster med å få solgt årets modeller.

Toppen