• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Oseriös annons? VARNING?

F

F.d. 29998

Guest
Nedanstående annons finns idag på Blocket:

knaus travell alkov 550 diesel
årsmodell 2005, rullat 5800mil med full servic bok, går kannon bra maskinelt,
bra fritionsdäck sitter på, i mycket välvårdat skick, rök och djurfri.
av,värme-golv,varm-vatten,kasset-toa
dusch,kök,packutrumme med mera...
5sovplatser säljes pga dödsbo
140.000.- mvh pontus.
Knaus travell alkov 550diesel -05 | Östergötland | Blocket

I förrgår fanns samma objekt tillförsäljning för 130.000:- och då i Tibro kommun. Såldes då av person med annat namn. Anledningen till försäljning var att pappan var sjuk.

Borde det här anmälas på nåt sätt?

Priset är ju helt orimligt för den husbilen.

F

F.d. 29998

Guest
Sv: Oseriös annons? VARNING?

Nu är annonsen försvunnen. Precis detsamma hände i förrgår, alltså att annonsen förvann efter ett par timmar.

knarrevik

FD HBK Medlem
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022

Blocket och Tradera är ganska snabba att ta bort annonser som blivit anmälda. Det finns anställda som enbart handskas med detta.

För övrigt bör man inte handla av personer som har uppgivit telefonnummer som inte är registrerade.

Bengt-Åke Linder

HBK Medlem
Kommun
Falköping
HBK-Nr
1424
Medlemskap
2025

Hoppas att vi är många som är uppmärksamma på detta och om vi ser sådana annonser att alla hjälper till och få bort dessa bedragarna .

noynoy

HBK Medlem
Kommun
Nacka
HBK-Nr
6739
Medlemskap
2024

Maila Blocket så kollar de upp detta. Har själv tipsat dom ett par ggr när vil letade husbil.
Mvh Noynoy

V-backen

FD HBK Medlem
Kommun
Stockholm
HBK-Nr
2987
Medlemskap
2021

Märklig modellbeteckning, enligt KABEs modellkatalog 2007 så var beteckningarna det året WT, WL, WG och WB. Dessa husbilar var då bara 7,5 m. Bilden verkar vara hämtad (lånad) från en återförsäljare.
V-backen :wink:

Senast ändrad:

PatricS

HBK Medlem
Kommun
Umeå
HBK-Nr
2899
Medlemskap
2024

Skickade ett mejl - fick detta svar.
- Hejsan och tack för ditt svar
ring min far på hans mobil som står på annonsen.
bilen är i nyskick!
ring han för det är många som mailat och ringt

anjohn

HBK Medlem
Kommun
Umeå
HBK-Nr
1664
Medlemskap
2025

Bilderna är kapade från en annons i Västerbotten där kostar den 845000 kronor.

F

F.d. 2927

Guest

Jag förstår inte :wideeyed:
Det är väl helt okej om man vill sälja en husbil värd 1 miljon för en krona?
Bedrägligt är det ju först när säljaren inte står för det eller kräver ett annat pris och då vimlar det av annonser på blocket som är satt till 10 kr bara för att komma upp på sökningarna. Varför sållar inte Blocket? Det riktiga priset brukar stå i annonstexterna så det är inte orimligt att begära.

Bengt-Åke Linder

HBK Medlem
Kommun
Falköping
HBK-Nr
1424
Medlemskap
2025

Det bedrägliga är att sälja en husbil som man inte har , erbjuder man en husbil till försäljning för en mycket billig peng och kan tänka sig att "hålla den" åt en köpare som betalar in ex. 10 -20.000kr i handpenning och gör så med ett antal då har man snart 100.000:- .

Har man då även ett oregistrerat kontantkort så är ju detta inte spårbart och man som bedragare "lånar" ett konto från någon som är socialt missanpassad och redan sitter i skiten .
Görs affärerna på helgen och kan bedragaren sedan länsa kontot på pengarna och kvar står den som lånat ut kontot och som tack fått lite belöning i form av någon 1000 lapp .

F

F.d. 2927

Guest

Okej, jag hade inte i min vildaste fantasi kunnat ana att folk är så lättlurade.
Det är ju inte så svårt att försäkra sig om att man har med ägaren att göra om man bara vill. Jag ser det som en självklarhet att kolla upp både bil och ägarförhållande om jag skall släppa ifrån mig några pengar.

Toppen