• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Orkidéfolket Vol.1

F

F.d. 8325

Guest
Odlade lite orkideér för några år sedan, vilket jag hadde ca 120 olika arter. Och efter att fotat de när de stod i knopp, knoppsprickning och blom...... så "penselmålade" jag till ögon med PS...... och då föddes mitt "orkidefolk" !
Ögonen är det enda som är manipulerad i bilden..... allt annat är vackert äkta.
002 - Kopia.jpg

011 - Kopia.jpg

014 - Kopia.jpg

022 - Kopia.jpg

030 - Kopia.jpg

F

F.d. 8325

Guest
Sv: Orkidéfolket Vol.1

Va fräckt och snyggt gjort :msn_laugh:

Hej och tackar för denna trevliga kommentar...... eftersom orkideérna i sig har sådana fantastiska former, färger och mönster, och som man då lätt kan associerar till olika figurer. Så ville jag måla in enkla ögon som förstärker den tecknade bild som man får av dessa vackra och lite smått overkliga blommor.
Den 4:e bilden är det vattendroppar som jag då sprayat på knoppen för att hålla fuktigheten...men som blev som tårar med rätt placering av ögonen, och kanske kom tårarna för att knoppsprickningen gjorde så ont.
:msn_laugh:
mvh Stig

Senast redigerad av en moderator:
F

F.d. 5322

Guest

En samling fantastiska bilder jag utan tvekan skulle vilja ha som tavlor på väggen! Tänk vilket häftigt collage det skulle bli!

F

F.d. 8325

Guest

En samling fantastiska bilder jag utan tvekan skulle vilja ha som tavlor på väggen! Tänk vilket häftigt collage det skulle bli!

Tackar så mycket, roligt att du gillade idén ... :bock:
Ja, det blir ganska festligt med ett collage, håller just på med detta....... men nu har snön kommit och så då får tiden gå till att fånga vinterbilder på rådjuren .
mvh Stig

Toppen