• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Orion-tr smart isolated dc-dc charger går i offline mod när motorn går

Jonny.e

HBK Medlem
Inlägg
10
Kommun
Nacka
HBK-Nr
34992
Medlemskap
2026
Hej!
har en Fiat ducato från 2022 med smart generator och ett Lithium batteri som förbrukare.
Har problem att batteriet dras ut med ca -15ah när jag kör bilen och kylskåpet går in i 12 volts läge.
Har fått en Orion-tr smart isolated dc-dc charger installerad och den gav ingen skillnad, fortfarande - 15ah.
Ser att när jag startar bilen så går dc-dc laddaren i offline läge och ser att inkommande ström till dc-dc laddaren går ner till endas 12,7 - 12,9 Volt.
Enligt standardvärden i appen så är den konfigurerad med 14Volt som start volt och 13.10 volt som avstängnings volt.
Ni som har samma dc-dc laddare och en smart generator vad har ni för konfigureringsvärden i Engine shutdown detection?
M V H
Jonny
 

Bilagor

  • Screenshot_20240706_111851.jpg
    Screenshot_20240706_111851.jpg
    215,8 KB · Visningar: 16

Roger67

HBK Medlem
Inlägg
3.851
Kommun
Täby
HBK-Nr
3956
Medlemskap
2024
Har du inte tillgång till D+ kan du sätta gränserna till precis över startbatteriets vilospänning när det är fulladdat och bilen är avstängd. Så fort minsta lilla som spänningen går upp (bilen laddar) så startar DC DC laddaren. Som sagt, i brist på D+.
 
Toppen