• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Operatörslåst

F

F.d. 52994

Guest
Hur tar jag reda på om min Iphone är operatörslåst? Syns det i telefonen?

Knut

FD HBK Medlem
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Sv: Operatörslåst

Normalt ser en det ikke, men om en prøver en sim fra annen operatør så kommer meldingen opp.

knarrevik

FD HBK Medlem
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022

Det blir problem om du har iPone 4 eftersom den har ett mindre simkort.

F

F.d. 24435

Guest

har man köpt sin ajfån till ett operatörspris, d v s typ 269:-/månaden eller liknande fast summa från t e x # eller Telia är den till största sannolikhet operatörslåst. Kolla ditt abonemang och vad du betalar för, står på fakturan i så fall.

F

F.d. 52908

Guest

Hej. Jag använder min mobil som modem och får ibland problem om jag har dålig täckning, så jag gör ett nytt försök. Till din fråga. Om du går in på inställningar i menyn och väljer operatör så ser du ju vem du har, söker du sedan så ser du ju om du kan välja, går inte det är den nog låst
Sören

F

F.d. 25023

Guest

Alla Iphones sålda i Sverige är operatörslåsta. Det har dock förekommit lite privatimport. Men om du har köpt den i en butik i Sverige är den låst oberoende vilken modell den är eller om du köpt den komtant eller med månadsavgift...

Hälsn
jyrki

Senast redigerad av en moderator:
F

F.d. 52994

Guest

Du har rätt, jag var in på teliabutiken och frågade och dom vill ha 300.- för att låsa upp den. Är det någon som vet om det går att låsa upp på något annat sätt, tanken är att sätta in ett spanskt simkort i den under vintern

Bengt-Åke Linder

HBK Medlem
Kommun
Falköping
HBK-Nr
1424
Medlemskap
2025

När jag låste upp min Telenor telefon så fick jag en avi på posten som jag fick lösa ut för 387.50 kr och sedan låg det bara en lapp där in om hur jag skulle göra .
= så här .
1 se till att du har itunes på en dator och hämta senaste versionen .
2 starta iphone med simkort från den "andra" operatören samt mata in pinkonen om det krävs .
3 starta itunes på datorn .
4 anslut telefonen .
5 efter en stund står det congratulations your phone has been unlocked .

Man kan ju testa och göra detta utan betala men jag förmodar att dom skickar någon kod , helt dumma är dom ju inte .

F

F.d. 52994

Guest

Det går inte att låsa upp en ajfån förrän efter 24 mån efter köpet, det är något som Apple har ställt som krav? Nästa mobil bli nog en samsung, iaf ingen mer ajfååån, jag gillar den inte

Bengt-Åke Linder

HBK Medlem
Kommun
Falköping
HBK-Nr
1424
Medlemskap
2025

Eftersom Telenor inte kunde hålla någon hastighet så fick jag säga upp mitt abonnemang och min telefon låstes upp och nu har jag TRE i min obundna telefon .

Toppen