• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Operatör Fello

lenmar

HBK Medlem
Inlägg
1.315
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
4769
Medlemskap
2024
Vilken erfarenhet har du av Fello, avseende support m.m. Ser på deras hemsida att priserna är lockande De ägs nu av Telia och då kanske det finns risk att priserna förändras. Det börjar bli svårt att förhandla med Tele2 därför blir det kanske dags att byta operatör.
lennart
 

Roland L

HBK Medlem
Inlägg
249
Kommun
Eslöv
HBK-Nr
2780
Medlemskap
2024
Vilken erfarenhet har du av Fello, avseende support m.m. Ser på deras hemsida att priserna är lockande De ägs nu av Telia och då kanske det finns risk att priserna förändras. Det börjar bli svårt att förhandla med Tele2 därför blir det kanske dags att byta operatör.
lennart
Min fru har Fello och har haft ett par kontakter med supporten. Upplevt den som bättre än de stora operarörernas.
 

Jokin

HBK Medlem
Inlägg
1.152
Kommun
Borlänge
HBK-Nr
6254
Medlemskap
2024
Jag har ett avtal med Fello sedan årskiftet och är hittills helt nöjd. Hur det fungerar med support etc. vet jag inte, då jag inte haft anledning att anlita den. Det är det relativt låga priset som lockat mig och just det att man kan spara surf. De verkar som om de riktat sig till lågförbrukare av surf, så som jag.
 

Floa

HBK Medlem
Inlägg
32
Kommun
Gagnef
HBK-Nr
28890
Medlemskap
2024
Jag och hustrun har haft Fello i ett par år nu och det har fungerat perfekt överallt där vi varit. Och är oerhört snabba på att ge svar de gånger jag ringt supporten. Kan varmt rekommendera dem, återstå att se vad som händer när Telia tar över?
 

Wizard

HBK Medlem
Inlägg
4.950
Kommun
Mark
HBK-Nr
5342
Medlemskap
2024
Jag hade en fråga om en faktura. Fick svar med vändande e-post. Enda anmärkningen är att de inte har en app där man kan se förbrukning mm. Man får gå in på deras hemsida på det "gamla" viset.
 

Jan K

HBK Medlem
Inlägg
1.622
Kommun
Kristinehamn
HBK-Nr
17820
Medlemskap
2024
Jag och frugan har haft Fello i 3-4 år. Förutom att de är billiga, så ingår både SMS och MMS till hela världen. MMS tror jag de är ensamma om. Det är viktigt för oss, som har en dotter i Norge. Ringa dit kostar men vi kan skriva hur mycket vi vill och skicka bilder utan att det kostar något. Jag har anlitat supporten vid något enstaka tillfälle och då har det varit smidigt. Att Fello inte har någon APP tycker jag är bra. Jag vill inte ha telefonen nedlusad av appar. Det fungerar alldeles utmärkt med en vanlig browser.
 

lenmar

HBK Medlem
Inlägg
1.315
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
4769
Medlemskap
2024
På deras hemsida Och villkor står det att de inte kan garantera flytten av sitt befintliga mobilnummer. Någon som haft problem med detta.
Lennart
 

PeterK

HBK Medlem
Inlägg
8.791
Kommun
Köping
HBK-Nr
14860
Medlemskap
2024
Har provat Fello i routern i husbilen i 3 månader i sommar för halva priset, har inte tidigare haft så här dålig funktion på mobilt bredband med någon operatör tidigare, så det var inte ens värt 97kr/mån .
På måndag fixar Telenor igång min flytt tillbaks till dem.
ett litet + är att man kan spara 25gb i en pott.
 

Nyhlen

HBK Medlem
Inlägg
915
Kommun
Malmö
HBK-Nr
9883
Medlemskap
2024
På deras hemsida Och villkor står det att de inte kan garantera flytten av sitt befintliga mobilnummer. Någon som haft problem med detta.
Lennart
Jag bytte till Fello igår och tog mitt nummer med
Fick simkortet i god tid, bara byta simkort och starta om telefonen
Surfen funkar lika bra som tidigare (Telia)
 

Hasse o Annika

HBK Medlem
Inlägg
224
Kommun
Karlstad
HBK-Nr
29150
Medlemskap
2024
Vi använder Fello 20 GB 149 :- månaden mycket bra täckning vi hade tidigare Vimla men var inte riktigt nöjda med täckning på vissa ställen. Nu ska fakturering tas över av Telia så man får väl se om priset sticker i väg
Mvh Hasse o Annika
 
Toppen