• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Onödigt mycket papper.

F

F.d. 6238

Guest
Tyckte ni att det var en konstig rubrik? Ja, kanske de men jag skall förklara.
Jag är inte så där jätteTarzan på detta med Datorer. Så nu undrar jag om jag kan få hjälp med att skriva ut på skrivarn.

Hur gör jag för att det inte skall gå åt så mycket papper när jag gör utskrift på detta med Ställplatser t.ex.?

Jag har t.ex. gjort utskrift på En viss kommun på skall vi säga 15 sidor och
efter ett tag så lägger någon till en plats som jag också vill skriva ut. Hur gör jag då för att slippa att skriva ut alla sidor igen??

Tacksam om ni förklarar detta steg för steg --för en som är lite trög i kolan-- Tacksam för råd och anvisningar.

Hälsningar från kurt.
:spinny:

F

F.d. 3753

Guest
Sv: Onödigt mycket papper.

Vi har en Epson och där har man flera alternativ om man istället för att trycka på skrivarsymbolen kan man välja arkiv och skriv ut eller utskriftsformat.

Man kan också markera en del av texten och sedan välja skriv ut "endast markerat" eller välja vilka sidor man vill skriva ut. Tex: sidan 15 av 15.
:santa-3-icon:

Håkan J

HBK Medlem
Kommun
Uppsala
HBK-Nr
92
Medlemskap
2025

Ett sätt som jag själv anväder tex när jag här i forumet vill spara något inlägg är att markera texten. Kopierar den med att högerklicka. Sedan öppnar jag word och klistrar in där det jag kopierat.

Har praktiserat det en hel del eftersom jag står i tankar att importera en ny husbil.
All information jag vill spara bygger jag då bara på efter det jag senast klistrat in.

Relax

HBK Medlem
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
6539
Medlemskap
2025

Hej Kurt!
Se detta som svar om du vill ha ett minimum av papper att skriva ut och dessutom kunna plocka ihop underlag från flera olika håll och dessutom kunna arrangera underlaget före utskrift (1-6);

1) Öppna ett tomt worddokument (och håll det öppet)!

2) Gå in var som helst i vilket program som helt även på nätet var som helst. Markera där den text etc som du vill kopiera "tryck ner ctrl och c".

3) Gå till ditt öppna worddokument sätt pekaren där du vill kopiera in din (i 2) markerade text "tryck sedan ner ctrl och v" (klart nu har du kopierat över enbart den text som du vill ha)

4) Fortsättningsvis är det sedan bara att fortsätta med att upprepa detta kopierande tills det att du är nöjd!

5) När du fört över all önskad "markerad hämtad text till worddokumentet så kan du "redigera detta på lämpligt sätt i wordprogrammet som vanligt".

6) Nu kan du skriva ut enbart det du vill ha utskrivet och på ett snyggt sätt, spara dokumentet, mm! Allt måste ju inte skrivas ut, kan t.ex sparas i PC'n (map det "papperslösa samhället" -papper drunknar man bara i).

7) Vill de däremot bara skriva ut ett enda stycke (hur stort eller litet som helst) så "markerar du stycket, högerklickar och trycker skriv ut" - klart!

Fler möjligheter finns men dessa tycker jag funkar bäst!

/ Hoppas att detta hjälper dig, det är enkelt med lite övning,
hälsn Bengt 333

Toppen