• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Omnistor Markis

F

F.d. 52925

Guest
Hej
Är det någon som har erfarehet av enklare regn/solgavlar o front till markis Omnistor?
Skulle vilja ha något skydd mot en regnig sommar och tycker att helt komplett safarirum är lite mycket med stänger o stag att transportera med sig.

F

F.d. 25011

Guest
Sv: Omnistor Markis

Jag köpte ett Safari room till vår förra husbil.
Det var dyrt och tungt att sätta upp men fungerade helt perfekt när det väl var uppsatt.
Mitt tipps, köp inget sådant.

Inget ont sagt om Omnistor Safari Room, kvaliteten är helt fantastisk men konceptet passar nog bättre för långliggare i husvagn.

Håkan J

HBK Medlem
Kommun
Uppsala
HBK-Nr
92
Medlemskap
2025

Vi använder ett vanligt vindskydd när vi skärma av oss lite. Fungerar bra och är lätt att ha med sig och väger lite.

Håkan

HBK Hedersmedlem
Admin medlem
Kommun
Tomelilla
HBK-Nr
1
Medlemskap
2049

Vi har vindskydd samt en enklare gavel med som sätts på den sida vinden är besvärande.

benndix

HBK Medlem
Kommun
Nacka
HBK-Nr
106
Medlemskap
2027

Hej!
Vi har sytt om ett solstak(vitt 4x4m) som Rustaa sålde förr. Köpte 4m "draglist" 5 mm som kan skjutas i framkanten av markisen. Klippte av det till 1,8 m höjd och lite öljetter nedtill, resterande gjorde vi en sidovägg av och använder den fjädrande mittpinnen och fästa den upptill. Rusta har även förlängskaft till målarroller i alu som kan användas som extra stag i taket ut från sidan.

Toppen