• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Ombyggnad över tvättfat Burstner T720

classe273

HBK Medlem
Inlägg
284
Kommun
Trosa
HBK-Nr
10575
Medlemskap
2024
Mycket bra lösning som jag nog tänker kopiera!
Kapade du spegeldörrarna i överkant?

Man tröttnar ju på att slå i huvudet varje gång när man borstar tänderna...

Lars Erik
 
F

F.d. 22252

Guest
Har ju ett skåp över handfatet där dörrarna är av spegelglas, tycker inte det passar i en husbil blir ju katastrof om det går sönder tungt och skramligt och sen vet man hur man ser ut ändå.
 

classe273

HBK Medlem
Inlägg
284
Kommun
Trosa
HBK-Nr
10575
Medlemskap
2024
Ytterligare en fråga till Lantvallen...

Hur fick du loss den nedre hyllan för att kunna flytta upp den en bit?
Jag har lossat alla synliga skruvar men det verkar vara ytterligare en som är dragen bakom duschkabinens vägg?

Tacksam för tips...

Lars Erik
 

Joffe

HBK Medlem
Inlägg
90
Kommun
Klippan
HBK-Nr
12378
Medlemskap
2025
Hej,samma problem här.Själv lossade jag plastpanelen i duschen för att komma åt de två skruvarna där.Nu letar jag egentligen mest efter ett bättre handfat än det ovala "leksaks" som sitter där nu.
 

Lantvallen

FD HBK Medlem
Inlägg
67
Kommun
Umeå
HBK-Nr
14396
Medlemskap
2023
Jag lossade vid duschen försiktigt och böjde ut plastväggen. Det gick mycket enklare än jag trodde. Komdå åt två skruvar så jag kunde plocka ner hela skåpet. När jag sedan kapat ner och satte tillbaka skåpet satte jag en liten vinkel under skåpe på de sidan för att fästa på ett säkert sätt. Satte också en extra skruv från insidan.
 

Lantvallen

FD HBK Medlem
Inlägg
67
Kommun
Umeå
HBK-Nr
14396
Medlemskap
2023
Kan hålla med men det befintliga får duga. Vi kan använda det nu vilket vi inte kunde tidigare.
 

Lantvallen

FD HBK Medlem
Inlägg
67
Kommun
Umeå
HBK-Nr
14396
Medlemskap
2023
Du måste lossa vänstra listen för dörren till duschen för att komma åt två skruvar. Enklare än jag trodde.
 

classe273

HBK Medlem
Inlägg
284
Kommun
Trosa
HBK-Nr
10575
Medlemskap
2024
Tack för tipsen.
Jag har gjort i princip samma lösning och känner mig nöjd.
Jag demonterade dock lnte hela skåpet utan bara nedre hyllan. (Skruvarna som kommer in i nedre hyllan från dushkabinen sågade jag av). Nedre hyllan kortade jag av så den passade mellan sidoväggarna som jag behöll i sin helhet. Förstärkte med små vinkeljärn eftersom jag då inte kunde skruva nedre hyllan från undersidan som det var tidigare.

/Lars Erik
 
Toppen