kan många säga väldigt mycket, och även vi som endast
varit där en gång stämmer in i det positiva, men också:
ÅK DIT INNAN DET ÄR FÖRSENT
Försent? I mitt tycke en ganska snarlik utveckling som Spanien på 70-talet
med mycket nybyggnation och "anpassning" till väst.
leendet (Kan) försvinn(a)er så sakta på detta vänliga folk som skall behöva stå ut
med oss från väst och faktiskt också väldigt många från öst.
Vissa områden påminner så sakta om Mallorca och Kanarieöarna, tyvärr.
Men det är fortfarande,
soligt och ett behagligt klimat,billigt boende,mat och shopping för oss.
Vi får väldigt mycket för våra kronor.
Jag kan mycket väl förstå att folk övervintrar i detta klimat.
För många år sedan gjordes en läkarundersökning angående utlandssvenskar bosatta i Spanien. Dessa ställdes mot motsvarande grupp i Sverige som inte reste utomlands.
Summa summarium av denna undersökning i livskvalite visade sig att, pensionären i Spanien levde i genomsnitt 10 år längre ,än motsvarande grupp hemma.
Faktiskt påträffade vi en husbil i Karon Beach. En hollandare med en "modifierad" MB på lastbilschassie. Han stod endast några meter från stranden i solens gassande hetta.
Utan Ac hade detta ej gått. När jag tog mig för att plåta honom, ja då var han tyvärr väck. Men han väckte stor uppmärksamhet.
Nästa resa hit är redan på planeringsstadiet.
Ett litet råd, allt är inte guld som glimmar, dvs om man bokar över nätet, KAN det bli en besvikelse då du ser hotellet i verkligheten. Vi råkade ut för detta men kunde rätta till det.
Glada påskhälsningar från
Werner
varit där en gång stämmer in i det positiva, men också:
ÅK DIT INNAN DET ÄR FÖRSENT
Försent? I mitt tycke en ganska snarlik utveckling som Spanien på 70-talet
med mycket nybyggnation och "anpassning" till väst.
leendet (Kan) försvinn(a)er så sakta på detta vänliga folk som skall behöva stå ut
med oss från väst och faktiskt också väldigt många från öst.
Vissa områden påminner så sakta om Mallorca och Kanarieöarna, tyvärr.
Men det är fortfarande,
soligt och ett behagligt klimat,billigt boende,mat och shopping för oss.
Vi får väldigt mycket för våra kronor.
Jag kan mycket väl förstå att folk övervintrar i detta klimat.
För många år sedan gjordes en läkarundersökning angående utlandssvenskar bosatta i Spanien. Dessa ställdes mot motsvarande grupp i Sverige som inte reste utomlands.
Summa summarium av denna undersökning i livskvalite visade sig att, pensionären i Spanien levde i genomsnitt 10 år längre ,än motsvarande grupp hemma.
Faktiskt påträffade vi en husbil i Karon Beach. En hollandare med en "modifierad" MB på lastbilschassie. Han stod endast några meter från stranden i solens gassande hetta.
Utan Ac hade detta ej gått. När jag tog mig för att plåta honom, ja då var han tyvärr väck. Men han väckte stor uppmärksamhet.
Nästa resa hit är redan på planeringsstadiet.
Ett litet råd, allt är inte guld som glimmar, dvs om man bokar över nätet, KAN det bli en besvikelse då du ser hotellet i verkligheten. Vi råkade ut för detta men kunde rätta till det.
Glada påskhälsningar från
Werner