• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Om SOG är så superbra

F

F.d. 58674

Guest
hur kommer det sig då att inte alla husbilar har SOG "från början"???????

Knut

FD HBK Medlem
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Sv: Om SOG är så superbra

Det koster, men N-B har det som en del av komfort pakkene på sine modeller.

Selv premium biler har kun det mest essentielle med i sine basis konfigureringer. Fra fabrikk finnes et antall pakker og enda flere løse tillegg til basis.

Min siste Flair hadde komfortpakken med fra start, sammen med stor multimedia pakke. Selv valgte jeg til 2 opsjoner, ekstra toakassett i eget rom og hengerfeste, bilen ellers hadde stått i utstillingen i Polch i et halvt år - den var bygget og utstyrt som siste bil av preproduksjons programmet.

På min første Flair fikk jeg første sommeren installert SOG etter en demo på en stellplatz fra en annen Flair fører. Året etter fikk jeg etterinstallert SOG sin løsning på vatnlås og lukt fra gråvatn, denne løsningen kom som standard på min siste. Her var det snakk om en billig løsning som kunne puttes inn i basis, men SOG ventilasjonen koster såpas at det synes på bilprisen. For de fleste modeller ville SOG som standard øke prisen med rundt 3000 kronor, men som etter installasjon eller opsjon rundt 2000.

Ingrid o Pålle

HBK Medlem
Kommun
Uppsala
HBK-Nr
3493
Medlemskap
2025
Sv: Om SOG är så superbra

Det finns många saker som anses vara "superbra".

Om alla tillverkare skulle standardutrusta alla sina bilar med alla de detaljer som presumtiva kunder anser vara "superbra" och "oumbärliga", skulle bilarna bli osäljbara.

Detta av 2 orsaker:

1) Priset
2) Vikten

Pålle

Olof G

HBK Medlem
Kommun
Knivsta
HBK-Nr
12581
Medlemskap
2025
Man tjänar pengar på att eftermontera all utrustning, tex. Min bil har inte gasolomkopplare som standard,vill man ha detta kostar det 4000kr, hade det varit standard hade tillverkaren kanske betalt 7-800kr, en ren vinst på minst 3000kr.

Toppen