• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Om Reningsverkets ställplats

Esbjörn

HBK Ställplatsgrupp
Kommun
Osby
HBK-Nr
2497
Medlemskap
2025
Sv: Om Reningsverkets ställplats

Och så luktar det så gott från havet (tror jag):D

Hjulnissarna

HBK Medlem
Kommun
Halmstad
HBK-Nr
1025
Medlemskap
2025

Passa på och ge positiv respons på YA:s artikel genom att klicka på enkäten i slutet - se till att de f n 12% som blev "arga" (kan det vara campingägarna m familjer?) reduceras!
Låt oss bara se till att uppföra oss och sköta allmänningen vid reningsverket så att vi kan behålla den positiva responsen av allmänheten inkl kommunledning (även om tydligen området är donerat för att vara ett fritidsområde).
/Boo

F

F.d. 25022

Guest

Angående reningsverkets "ställplats", och de som är "arga". Tillhör nog de, som varje dag promenerar förbi bajamajan som står där, och är till för allmänheten. De som tömmer denna och städar den är enligt uppgift ej så glada över att denna ofta är full och "kletig". Vet ej om man kan tömma sin "toa" under öppettid inne på reningsverket ?

Något för Michael Johansson att undersöka ? :twitcy:POANI

lillian och reidar

HBK Medlem
Kommun
Stenungsund
HBK-Nr
2179
Medlemskap
2024

En mycket bra badplats. Förutom hundar och husbilar finns det plats för barnbarn.
Med all respekt för vad en del tycker har jag svårt att förstå att det kan vara bra att bada och stå granne med ett reningsverk.
Vi var där i juli men valde att åka vidare vi kom från Skanör.
Det var 2 platser att stå på en före reningsverket och en efter vilken är det som ni tycker är bra?
2179 Reidar:music-icon:

Ludde Kuddsson

HBK Medlem
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
1356
Medlemskap
2027

Jag vet att ett flertal HBK:medlemmar har försökt prata med ansvariga på gatukontoret/avloppsavdelningen att få möjlighet att tömma toakassetter i anslutning till reningsverket, men det har tydligen varit kalla handen från kommunens sida.

Men det skadar ju inte att fler hör av sig. De kanske kan ändra sig?

Det vore intressant att veta vad en tömningsanläggning skulle kosta att installera vid en befintlig avloppsbrunn?

Jag vet att ledningsnätet med spillvatten (avlopp) går väldigt nära ställplatsen, och det gör ju det hela mycket enklare.

Frågan är om det räcker med en enkel tömnningsanordning. Ska man även ha vatten för spolning av tankarna så blir det lite mer komplicerat.

/Kuddsson

F

F.d. 15874

Guest

vi stog där i helgen,en mycket bra plats att stå på,dessutom var det fullt på den ena så vi fick åka över till den andra,och det kanske var lika bra det,för vad jag hörde av några så var det visst väldigt högt spelande gäster som hadde ett stort party eller om dom bara festade vad vet jag,men där vi stog så var det lugnt mycket bilar och hundar,och barn och så luktar det hav kan inte bli bättre.

Senast redigerad av en moderator:
Toppen