• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Om ICA

Status
Stängd för vidare inlägg.
F

F.d. 10180

Guest
Hej alla! Vad tycker vi pensionerer att visa upp LEG. för att köpa lättöl i Norrboten?
Inte ens systemet har dom regler har frågat dom dom trodde att jag drev med dom men så visade jag Atonbladet dom lästa artikeln har aldrig sett folk tappa hakan nu fick jag se det Va-fn menar dom. föreståndaren tyckte att det liknar dikatur. han kommer från Bulgarien så om någon vet var dikatur så är det han
Verkstan

Senast redigerad av en moderator:
F

F.d. 839

Guest
Sv: Om ICA

Verkstan,

Ja, det ar ju inte klokt. Personligen jag hade nekat att visa leg och lamnad alla andra varor pa baltet vid kassa och gatt darifran. Va tusan liknar det !!!

F

F.d. 4879

Guest

Det borde ju finnas andra affärer att handla i. Jag skulle bara gå därifrån och be dom plocka tillbaka dom andra varorna jag skulle ha köpt samtidigt. Jag skulle även göra så om jag blev stoppad i ICAs självscannering. Om dom ger mej förtroendet att själv scanna varorna så har jag gett dom förtroendet att handla hos dom på ett smidigt sätt. Skulle jag bli stoppad efter att jag har betalat och bli kontrollerad som en snattare så skulle jag bara kräva pengarna tillbaka och be dom plocka tillbaka varorna i hyllan igen.

angan

HBK Medlem
Kommun
Sundsvall
HBK-Nr
785
Medlemskap
2025

Jag ansluter mig till dom som bara skulle lämnat allt på bandet/eller vagnen och bara gått därifrån. Kassapersonalen behöver ju inte låsa in hjärnan i kassaskåpet när dom går till jobbet.

F

F.d. 4879

Guest

Eller spara in på personal och låta få aktieägarna få mer avkastning på kundernas bekostnad. Nej, jag ställer inte upp på det, helt klart!

Gunnar

HBK Hedersmedlem
Admin medlem
Kommun
Malmö
HBK-Nr
5
Medlemskap
2040

Beträffande butiker med självscanning, så har man skrivit under avtalet i vilket det står att man accepterar att butiken gör stickkontroller.

Skulle inte detta få ske så fungerar inte Självscanningsystemet, tyvärr.

H

hianders

Guest

Läste i någon tidnings nätupplaga att en tioåring inte fått handla själv på, vad tror ni, ICA!!! Vilket rykte man drar på sig :-(((:)swoon:

fru hianders

Expressen

F

F.d. 4879

Guest

Beträffande butiker med självscanning, så har man skrivit under avtalet i vilket det står att man accepterar att butiken gör stickkontroller.

Skulle inte detta få ske så fungerar inte Självscanningsystemet, tyvärr.

Precis. Och butiken fungerar inte utan kunder heller som har blivit påtvingade det hela.

F

F.d. 53133

Guest

angan;

Kassapersonalen gjorde enbart det de blivit anmodade att göra...
att begära leg av alla som inhandlar öl...allt annat hade varit tjänstefel!
Att håna kassapersonalen för att de följer de regler som företagsledningen
har givit dem är väl ungefär lika tokigt som att "skälla" på kassapersonalen
för att prissättningen på varorna!
Jag tycker att yxan skall fall på rätt nacke!
Att ledningen på ICA butiken i fråga har valt en sådan kompromisslös hållning finns det all anledning att kritisera!!!

angan

HBK Medlem
Kommun
Sundsvall
HBK-Nr
785
Medlemskap
2025

Borde inte kasspersonalen reagera mot företagsledningen i så fall? Det är ju faktiskt dom som får ta smällen när ledningen fattat mindre kloka beslut. Ska man lyckas med kundkontakter måste man delegera beslut som rör kunden så lång ner i organisationen som möjligt. Det hela känns som förrådsgubbarna när man gjorde lumpen för dom som upplevt det. Flexibilitet och eget omdöme... Nej följer man regelboken har man inte gjort fel. Systembolaget har en otroligt mycket bättre approach. Där får man en t ex premie om man visar leg själv utan anmodan när man är under 25. Har aldrig de senaste åren läst nåt negativt om systemet när det gäller leg. Möjligen har det förekommit nån solskenshistoria om Greta 58 som vart smickrad för kassapersonalen trodde hon var under 25. Ska man upprätthålla en trovärdig legkontroll så ska den ske med förnuft.

Kasspersonal.... protestera mot dylika idiotier och ta makten om legkontrollen !!! Jag som kund begriper väl inte vem som infört nåt så otroligt korkat.

PS... dom flesta går mot röd gubbe oxå fast det är förbjudet

Senast ändrad:
F

F.d. 4879

Guest

Var det inte lättöl det hela handlade om från början? Vem har lyckats dricka sig packad på det?

F

F.d. 53133

Guest

angan

Med andra ord tycker ni att det är kasspersonalen som låst in hjärnan i kassaskåpet....inte chefen.....att inte göra som företaget föreskriver så länge man inte kräver något olagligt...är faktiskt skälig orsak till uppsägning....att då klanka på kassapersonalen är för mig ytterst främmande. Att personalen reagerar på sådana regler är väl ganska självklart... det gör väl ingen större skillnnad om företaget har dessa regler???? Att anklaga dem för att låsa in hjärnan i kassaskåpet tycker jag är på gränsen till oförskämt!

F

F.d. 4879

Guest

Självklart är det valfritt! Men gå tex på Flygfyren i Norrtälje (en av Sveriges största ICA butiker) en lördagseftermiddag och handla. Hur många kassor som helst, det går åt mycket personal och kostnader för att bemanna dom. Man har två självscannerkassor och där är det aldrig kö , bara att lämna in scannern, dra sitt ICA kort och sedan gå ut med sina redan packade kassar. Men att i det läget bli stoppad och kontrollerad som en tjyv skulle jag aldrig acceptera inför 500 andra personer som sedan kommer att snacka skit om en i sådär två år. Man har butikskontrollanter i princip alla butiker i Sverige och det bör räcka. Har man som företag ersatt personal med elektronik så ska man inte bli misstrodd som kund redan på förhand.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen