• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Olympus Thoug 3

Zlatko Schneberger

FD HBK Medlem
Inlägg
2.373
Kommun
Motala
HBK-Nr
31119
Medlemskap
2022
Hej!
Har en Olympus Thoug 3 och vill lägga in bilder på Google Foto för att kunna vissa dom på FB men jag får dom på min mobil men sen när jag vill ladda dom till Foto så står det att det laddas upp men sen när jag kollar Min Google Foto ser jag dom inte ..var har dom hamnat då !
Finns det nån kunnig som kan förklara ?
Tacksam för svar
 

Zlatko Schneberger

FD HBK Medlem
Inlägg
2.373
Kommun
Motala
HBK-Nr
31119
Medlemskap
2022
Hej!
Har en Olympus Thoug 3 och vill lägga in bilder på Google Foto för att kunna vissa dom på FB men jag får dom på min mobil men sen när jag vill ladda dom till Foto så står det att det laddas upp men sen när jag kollar Min Google Foto ser jag dom inte ..var har dom hamnat då !
Finns det nån kunnig som kan förklara ?
Tacksam för svar
Ingen ??
 

Stig

HBK Medlem
Inlägg
1.709
Kommun
Varberg
HBK-Nr
12151
Medlemskap
2024
Jag antar att Du laddar ner till en dator. Olympus har ett program jag tror att det heter ”work space”, ladda ner det till datorn. När Du gjort det så ladda ner fotona till det programmet från Thougen och när det är gjort så kan Du föra över bilderna därifrån till Google Foto. Har Du Google Foto även på mobilen så hamnar de där samtidigt. Hoppas att det går bra.
 

Stig

HBK Medlem
Inlägg
1.709
Kommun
Varberg
HBK-Nr
12151
Medlemskap
2024
Tyvärr funkar inte på min "dator"har Chromebook och ingen Windows
Med Chromebook kan jag nog inte hjälpa dig, det finns antagligen program som även fungerar i Chromebook men här finns nog andra som har bättre kunskaper om Chromebook.
Har Du Google foto i mobilen och wifi överföring från kameran så kan Du antagligen föra över bilderna direkt från kameran till Google foto i mobilen och har du sedan GF på fler enheter så får du dem även där.
 

Zlatko Schneberger

FD HBK Medlem
Inlägg
2.373
Kommun
Motala
HBK-Nr
31119
Medlemskap
2022
Med Chromebook kan jag nog inte hjälpa dig, det finns antagligen program som även fungerar i Chromebook men här finns nog andra som har bättre kunskaper om Chromebook.
Har Du Google foto i mobilen och wifi överföring från kameran så kan Du antagligen föra över bilderna direkt från kameran till Google foto i mobilen och har du sedan GF på fler enheter så får du dem även där.
Jag har Google foto i mobilen och i Chromebooken och wifi överföring från kameran och jag ser bilder i Olympus appen i mobilen men när jag ska dela med foto så ser jag att bilder laddas upp till foto men sen när jag öppnar foto oavsett om det är i mobilen eller i Chromebooken så ser jag inte dom bilderna som skulle vara uppladdade. Alla andra bilder finns där men inte från Olympus appen
 

Stig

HBK Medlem
Inlägg
1.709
Kommun
Varberg
HBK-Nr
12151
Medlemskap
2024
Det kan vara så att bilderna laddas ner som en fil och lägger sig på ett annat ställe. Leta och se om du hittar dem, de kan ligga i en annan mapp eller som ”uppladdade filer” eller något liknande.
 

Zlatko Schneberger

FD HBK Medlem
Inlägg
2.373
Kommun
Motala
HBK-Nr
31119
Medlemskap
2022
Nu har jag fått svar från Olympus ,dom säger att kamera är från 2014 och kanske för gammal för att stödja Google foto ,kanske skulle man uppdatera kamera enligt dom ..får se om jag klarar detta .
 
Toppen