• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Olycka med mitträcke

klingan

HBK Medlem
Kommun
Oskarshamn
HBK-Nr
6635
Medlemskap
2025
Jag råkade ut för en tråkig händelse den 8/8.
På eftermiddagen körde en bil in i mitträcket varpå ett däck lossnade och en massa delar kom farandes på vägen mot vår husbil.
Lyckades att hålla mig undan från dom värsta delarna som kom farande (däck mm),
men tyvärr så fick jag en liten bit av något metalliskt eller vad det nu var i fronten som slog bort lite av plasten på spoilern.
Jag har polisanmält händelsen men inte fått in någon bil som har anmält sin skada gentemot detta tillfälle.
Tur att det inte blev värre (personskador etc med tanke på däcket som kom farande) vet för tillfället inte hur det gick för dom som körde olycksbilen.
Kan nämna att det var 2 filig väg på båda körfälten så jag törs inte tänka på vad som hänt om jag kört på en enkelfilig väg :(
Efter denna händelse så hade man bara lust att åka hem och avsluta semester-trippen
pga chocken som man fick och tankarna på om däcket hade slagit in i fronten

Finns det andra alternativ som gör att man kan slippa självrisken?

/Klingan

Zero

FD HBK Medlem
Kommun
Ekerö
HBK-Nr
3061
Medlemskap
2022
Sv: Olycka med mitträcke

Kontakta Trafikförsäkringsföreningen dom hanterar den typen av skador.
Åke

klingan

HBK Medlem
Kommun
Oskarshamn
HBK-Nr
6635
Medlemskap
2025

Varit i kontakt med dessa
Region Syd - Trafikverket
Det verkar finnas en inrapporterad skada vid denna vägsträcka.

Ska kontakta den person inom polisen som hanterar dessa väg-sträckor nere i Skåne imorgon.

Hoppas på en lösning.
/Klingan

Wizard

HBK Medlem
Kommun
Mark
HBK-Nr
5342
Medlemskap
2025

Kolla med bärgningsfirmorna.
De har väl knappast kört bilen därefrån.
//W

Nils & Birgitta

HBK Medlem
Kommun
Helsingborg
HBK-Nr
2234
Medlemskap
2025

Har varit med om liknande bil som vatten planade och hamnade i vajern. Det bara smattrade på min bil av olika delar som lossnade. Polisanmäl och ta kontakt med försäkringsbolaget så lösser det sig absolut.

Bengt-Åke Linder

HBK Medlem
Kommun
Falköping
HBK-Nr
1424
Medlemskap
2025

Jag du har ju varit en del av en olycka och bör bara kunna kontakta polisen och anmäla detta , någon sjävlrisk skall du ju inte lägga .

Toppen