• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Olika uppgifter om samma däck!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bennsan

FD HBK Medlem
Kommun
Vänersborg
HBK-Nr
12368
Medlemskap
2021
Kollar just nu däckmarknaden för ett förestående däckbyte på HB'n. Däcket jag skall köpa är Hankook Vantra LT 195/75 R16C 107/105R eftersom jag har dessa idag & är mycket nöjd. Till min förvåning skiljer det en hel del i pris mellan dom olika siterna & så kan det ju vara men vad som förbryllar mej är att effektivitetsklasserna skiljer vilket det definitivt inte skall göra eftersom det är identiskt lika däck & klassningen är en europeisk standard.

Däckonline.com : 1008:-
Rullmotstånd C, Väggrepp i vått väglag B, Bulleremission 70 dB

Byrhjul.com : 624:-
Rullmotstånd F, Väggrepp i vått väglag C, Bulleremission 70 dB

Däck365.SE : 791:-
Rullmotstånd E, Väggrepp i vått väglag C, Bulleremission 70 dB

Hur seriöst tas det på detta med deklarationen av däckets effektivitetsklasser? Handlaren på orten där jag bor anser att detta är rena nyset & speglar definitivt inte hur bra däcket är.

Bennie

Ingrid o Pålle

HBK Medlem
Kommun
Uppsala
HBK-Nr
3493
Medlemskap
2025

Knut

FD HBK Medlem
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Sv: Olika uppgifter om samma däck!

Når en skal sjekke forskjellige tilbud mot hverandre så er det også viktig å få med likhet i alle parameter. En høyere lastindex gir automatisk et stivere dekk, og derfor avvik på klassifiseringene. Og en høyere LI gir ikke automatisk en høyere pris, volumet på omsetningen av de enkelte dekk har her stor betydning.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen