• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Olika storlek på iconerna, Ipad / Samsung.

Smeden

HBK Medlem
Inlägg
1.442
Kommun
Tomelilla
HBK-Nr
28
Medlemskap
2024
Minipad.JPG Samsung.png Hej!

Jag är insnöad på Sygic och har haft den på en Samsung Galax S10 sedan 2013.

Nu protesterar uppdateringarna Sygic, och hävdar att Sygic inte kommer att fungera ordentligt på denna "gamla" platta. Jag är böjd att hålla med eftersom den kraschar, och startar om, samt vissa funktioner har upphört att fungera.

Jag har nu lagt in Sygic på en några år gammal Ipad Mini, och detta fungera nästan helt tillfredställande. Det jag hänger upp mej på är att skärmen är för liten för min smak. Dessutom blir alla ikoner mindre än på gamla Samsungen.

Frågan är då:

Om jag skulle invester i en ny Ipad med lika stor skärm som Samsungen, blir då ikonerna större, eller blir dom fortfarande lika små som på min Ipad Mini?

Jag bifogar två klipp från Minipaden och Samsungen. Ikonerna på klippet från Minipaden är i verkligheten ännu mindre.

Hälsar
Kåre
 
F

Fd.47585

Guest
Påverkas ju av upplösningen på skärmen som för iPad är ganska hög, men OM det skulle vara samma upplösning på den nya iPad:n som på din gamla mini så skulle ikonerna bli större. Men förmodligen är det inte så upplösningen blir större över tid, hustrun har en iPad Pro med väldigt stor skärm, men väldigt hög upplösning så allt blir mindre ändå än på hennes iPad 10,7 tum. Sen kan man ju i inställningar säga att allt skall vara större trots höga upplösningen och det är kanske så du får göra. Men inte alla appar bryr sig om den inställningen.
 

Kaehne4363

HBK Medlem
Inlägg
1.767
Kommun
Danmark
HBK-Nr
11694
Medlemskap
2024
Jeg ser at zoom niveauet på de 2 billeder er forskelligt. Kan det have betydning?

Prøv at zoome kortene, så de viser samme kortudsnit. Bliver ikonerne så stadig i forskellig størrelse?
 

Smeden

HBK Medlem
Inlägg
1.442
Kommun
Tomelilla
HBK-Nr
28
Medlemskap
2024
Ingen av biderna är inzoomade, men det ser så ut eftersom mina urklipp är olika stora.

Om man ser på texstorleken kontra ikonerna i varje urklipp, så är ju storleken på Ipaden´s ikoner betydligt mindre än Samsungen´s.

Tack för era synpunkter. Vet inte om jag törs välja en Ipad, alternativen är ju en Samsung S2 eller S3.

Hälsar
Kåre
 
Toppen