• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2025 kommer att hållas i Karlstad 29 Maj - 1 Juni.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2025
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Ok med camping i centrala Stockholm?

F

F.d. 5322

Guest
Såg på nyheterna att man har ett tältläger utanför Riksbanken i Stockholm. En protest av något slag. Säkert har de bra skäl att göra som de gör. Det får stå för dom.
Vad jag reagerar på är dels camping på allmän plats och dels åsidosättandet av Allemansrätten. De har legat där sedan i lördags och kommer, enligt egen utsago, att stanna "så länge det krävs".
Undrar varför det är ok i detta fallet medan det är tabu på många ställen, att övernatta med våra husbilar?

Wberger

HBK Medlem
Kommun
Lund
HBK-Nr
2577
Medlemskap
2025
Sv: Ok med camping i centrala Stockholm?

En av våra grundläggande rättigheter -demonstrationsfriheten!!!!!!!!

F

F.d. 5322

Guest

Då ska jag demonstrera med HB också!

Gunillas Kenth

HBK in Memoriam
Kommun
Hässleholm

En annan situation där det är "OK" att tälta är i köer till biljetter och konserter. Men jag tror folk skulle titta lite extra om vi kom med husbilen i en sådan kö.:)

Campa gör man bara på en campingplats. Utanför campingplatsen kan man hajka, tälta, parkera, ha picknik, vandra, ta en pause, gruppera (militär enhet eller filmteam), anordna fest med långbord, slå läger (scoutläger), sätta upp partytält mm, mm.

Campingutrustning kan även användas utanför campingplats.:)

F

F.d. 25270

Guest

Då ska jag demonstrera med HB också!

Hej på er !
Glöm inte bort att ni måste söka tillstånd hos polisen för att få genomföra en demonstration. Om ni har läst mer om demonstrationen ni hänvisar till verkar det smart att ha schampo och handduk med sig.
Massa hälsn / Harry Hymer

F

F.d. 5322

Guest

Det förklarar ju en del! Tillståndet var så klart fixat tidigare. :oops:
Om vädret där, är som här, räcker det inte med handduk! Våtdräkt hade varit bättre ;)

F

F.d. 25270

Guest

Det förklarar ju en del! Tillståndet var så klart fixat tidigare. :oops:
Om vädret där, är som här, räcker det inte med handduk! Våtdräkt hade varit bättre ;)

Jag tänkte mer på att i gryningen häromda´n startades ett sprinklersystem för bevattning av gräset där demonstranterna "campade".
Mvh
Harry Hymer

Toppen