• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Okända inredningsdetaljer, Contura 632

KawaMal

HBK Medlem
Inlägg
1.001
Kommun
Älvkarleby
HBK-Nr
1474
Medlemskap
2024
Hej!
När vi köpte vår begagnade Euramobil Contura 632 -05 följde det med några lösa inredningsdetaljer som den förre ägaren ej kände till var de skulle placeras. Se bild. Jag har sett lika prylar ligga löst i garderoben på en annan beg.bil av samma modell, så jag antar att det är original. Har ännu ej lyckats räkna ut vad det är och var de skall placeras.

Tacksam för tips!
 

Bilagor

  • Inredning.jpg
    Inredning.jpg
    78,4 KB · Visningar: 45

Håkan J

HBK Medlem
Inlägg
4.272
Kommun
Uppsala
HBK-Nr
92
Medlemskap
2024
Sv: Okända inredningsdetaljer, Contura 632

Vi har en Contura 692 där den raka biten med ett litet hål i finns. Den sitter förvarad under bordet på ytterväggen som en luftspalt när den inte används. Den lägger man som en förlängning av bordet när man vill ha en bredare säng.
Dom andra två har jag ej men det ser ut som om dom skulle hakas på dom två sittbänkarnas kortsidor för att ge samma förlängning. Där har jag utdragbara skivor istället. Måttet verkar stämma när man tittat på din bild.
Sedan borde du även ha förlängnings kuddar som har samma mått för att slutligen få en hel säng.
 

Dorita o Pelle

HBK Medlem
Inlägg
73
Kommun
Varberg
HBK-Nr
1486
Medlemskap
2024
Sv: Okända inredningsdetaljer, Contura 632

Till våran 632 midföljde det 2st kuddar dom andra2 bitarna breddar du sofforna utot från ytterväggen
 

KawaMal

HBK Medlem
Inlägg
1.001
Kommun
Älvkarleby
HBK-Nr
1474
Medlemskap
2024
Sv: Okända inredningsdetaljer, Contura 632

Tack för bra svar!

Jodå, det finns några långsmala extrakuddar också. Hade inte tänkt på att det kunde finnas ett samband med dessa.... Vi har ej behövt använda bädden i dinetten ännu, isåfall skulle det kanske blivit uppenbart var prylarna hörde hemma.

//Mats
 
Toppen