• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Och Pössligt är man husbilsägare

T68

HBK Medlem
Inlägg
871
Kommun
Sundsvall
HBK-Nr
27536
Medlemskap
2024
Ja, tänkte inte säga så mycket mer än att här har ni ännu färsk husbilsägare.

Efter lite (förmodligen inte tillräckliga) efterforskningar och en viss beslutsångest står nu en 12:as Pössl Win2 på uppfarten.
Vi konstaterade att jag ryms i sängen-på-tvären, hustrun gillade färgen, den klarade ett par kilometers provtur och bilhandlarn bjöd på en full tank.
Vad mer krävs för att slå till?
Nåväl, oväsentligheter som bra servicebok, fina sommar- o vinterhjul, dragkrok, rostskydd, inbyte av personbil utan krångel kan väl ha haft viss betydelse.
Hon stretade på bra de 30 milen hem i halv-storm-motvinden med stabil motortemp och inga varningslampor.
Nu börjar äventyret!

... och hoppas ni står ut och har överseende med dumma frågor här framöver när vi ska gå från gröngölingar till proffscampare (hur var det nu värmesystemet funkade...?)
 

ThomasA

HBK Medlem
Inlägg
4.194
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
15030
Medlemskap
2024
Lycka till med nya bilen och välkommen in i klubben. Det enda som återstår är att bli fullvärdig medlem. Då kommer du att ha full tillgång till allt på forumet, bara till en liten avgift om 100 kr/år och en engångskostnad om 150 kr för dekaler, medlemsnummer, mm. Välkommen.
 
Senast ändrad:

T68

HBK Medlem
Inlägg
871
Kommun
Sundsvall
HBK-Nr
27536
Medlemskap
2024
Lycka till med nya bilen och välkommen in i klubben. Det enda som återstår är att bli fullvärdig medlem. Då kommer du att ha full tillgång till allt på forumet, bara till en liten avgift om 100 kr/år och en engångskostnad om 150 kr för dekaler, medlemsnummer, mm. Välkommen.
Medlemsavgiften insatt :) !
 

T68

HBK Medlem
Inlägg
871
Kommun
Sundsvall
HBK-Nr
27536
Medlemskap
2024
Tack för alla hälsningar och glada tillrop! Man känner sig verkligen välkommen :).
Har börjat plugga manualer och provköra lite system.
Truman verkar iaf funka fint på Gasolen. Blir att testa eldrift ikväll kanske.
Lyckades fixa den trilskande Garminnavigatorn. Var oxidering i 12voltsadaptern som spökade :)
 

Turbo 67

FD HBK Medlem
Inlägg
33
Kommun
Västerås
HBK-Nr
27108
Medlemskap
2021
Bra forum och medlemmar med lång erfarenhet här.Själv husbilsägare sedan i vintras och nu pågår mkt. innan premiärturen.Jag har fått många bra tips och ingen fråga är dum att ställa här.
Du kommer spara många sköna kronor på tips från medlemmar här och slippa lämna in din husbil för hjälp.
Pengar Du kan lägga på din semester istället.
 

Maja

HBK Medlem
Inlägg
1.202
Kommun
Arvika
HBK-Nr
215
Medlemskap
2024
Hej och välkommen. Massor av kunskap här på forumet om du använder sökfunktionen flitigt. Rekommenderar att du också försöker finna dig en egen "husbilsmentor". Säkert finns det någon lite mer erfaren husbilist i din geografiska närhet. Där kan du både "gå husesyn" och se på hans/hennes lösningar på alla de problem och frågor som kan uppstå när man är lite ny i gänget. Tyvärr lite långt mellan Sundsvall och Arvika - annars hade du varit välkommen hem till mig!
 
Toppen