• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

O.T. vad ungar kan göra så man får hjärtat i halsgropen...

Ludde Kuddsson

HBK Medlem
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
1356
Medlemskap
2027
* Jag är just nu hemma och vabbar med Emil, 7, som har krupphosta. Idag på förmiddagen är allt lugnt och fint. Jag är i tvättstugan och grejar. Jag hör honom i lekrummet, han leker med Lego och pratar för sig själv. Plötsligt hörs en stor smäll och därefter glaskross!!!! :eek:

Inte ett ljud hörs från Emil... På bråkdelen av en sekund rusar jag in i lekrummet. Emil sitter på golvet - oskadd som tur är. Han hade suttit bredvid vitrinbokhyllan och lekt. En av dörrarna stod öppen. Han hade rest sig upp och på något vis lyckades han helt oavsiktligt med rumpan att lyfta av hela dörren från dess gångjärn och den for givetvis i golvet och gick sönder. Som tur var så hade han inte skadat sig på dörren. Men han blev såklart lite chockad.

Nåväl, ut med barnet ur rummet, dammsuga glasbitar och dona. Sen försökte jag förklara för honom varför dörren kunde lossna så han skulle förstå att man inte får lyfta en sån dörr uppåt eller att man måste vara försiktig när man reser sig upp så. När rummet sedan var rent fick han gå in igen och fortsätta leka. Efter fem minuter hör jag ett illvrål som skär genom märg och ben :eek:......rusar åter in i rummet igen. Då står Emil där med den andra vitrindörren och balanserar den med ena handen och en Legobil i den andra.....jo, då skulle han såklart själv prova hur en sån dörr sitter fast....:wub:..

Det var bara en hårsmån från att han inte pajjade den också!

Idag kändes det verkligen som han gjorde precis som han i Lönneberga...men jag är såklart glad att han inte gjorde sig illa. Så det var hjärtat i halsgropen två gånger med en halvtimmas mellanrum idag :p

Och jag trodde faktiskt det var härdat glas i sådana här vitrindörrar till bokhyllor, men tydligen inte när det kommer från Jysk. Kollade vitrinskåpet i vardagsrummet som kommer från IKEA, och det satt ett klistermärke att glaset är härdat. Ska sätta i en skruv i barnens skåp så dörrarna aldrig mer kan häktas loss.

/Ludde :cool:

F

F.d. 55376

Guest
Sv: O.T. vad ungar kan göra så man får hjärtat i halsgropen...

Hej
Skönt att det gick bra, dörrar kan man ju ersätta, Värre med barnen.
Och självklart måste man ju testa sånt man inte får eller ska:wink:
Gun

Toppen