• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Oönskad som kund?

marunga

FD HBK Medlem
Kommun
Tranemo
HBK-Nr
14029
Medlemskap
2022
Med en höjd på 350 har man inget att hämta hos vissa automatstationer. Igår fick jag backa 2 gånger då maxhöjden var 330.

Lite underligt att man utestänger potetiella kunder med - som i mitt fall - tank på 250 l.

/M

Bilagor

• 710_5280.jpg
    710_5280.jpg
    1,5 MB · Visningar: 17

Bestliner

HBK Medlem
Kommun
Tjörn
HBK-Nr
11647
Medlemskap
2024
Sv: Oönskad som kund?

Oförståligt. Ganska dumt också, du borde ju vara guldkund:)

aake

FD HBK Medlem
Kommun
Krokom
HBK-Nr
1270
Medlemskap
2021

Säljarna inser att du sällan tankar!

På 80-talet hade jag en husbil byggd på MB 508 med 2 x 135 l dieseltankar. Som längst körde jag från Bolzano i Italien till Fjugesta på en tank och det var ändå inte snustorrt när jag tankade.

aake

JANKRO

HBK Hedersmedlem
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
854
Medlemskap
2040

Hej, Marunga eldar med bensin som jag, tror jag, så någon färd till Italien utan mellanlandningar och tankning är nog inte aktuellt :D.

M.v.h. JANKRO.

aake

FD HBK Medlem
Kommun
Krokom
HBK-Nr
1270
Medlemskap
2021

Nåja, Marunga, det är inte lika angeläget att komma långt numera.

På den tiden jag berättade om var diesel billigt i Sverige och i Italien (omkring 1,80 per liter), plus km-skatt inom Sverige. När man väl hade stämplat ut vid gränsen så var det en betydande ekonomisk fördel att inte behöva tanka på 200 mil.

Dessutom var det så pass billigt att leva i det gamla Jugoslavien att en månads semester för familjen gick med plus jämfört med att häcka hemma, reskostnaden inkluderad. Men denna information är kanske inte vare sig till glädje eller nytta?

En bild på det gamla monstret från Dalmatiska kusten:
img621 (Large).jpg

aake

Senast ändrad:

marunga

FD HBK Medlem
Kommun
Tranemo
HBK-Nr
14029
Medlemskap
2022

Vet hur det var. Tank på gården och dieseln kostade 170 kr kubiken. Eller om det var eldningsolja..

/M

aake

FD HBK Medlem
Kommun
Krokom
HBK-Nr
1270
Medlemskap
2021

Prisskillnaden mellan eldningsolja och diesel från pump var marginell, den tunga biten var km-skatten.

aake

marunga

FD HBK Medlem
Kommun
Tranemo
HBK-Nr
14029
Medlemskap
2022

Nej, men jag hade en Peugeot 204 d. Vidunderligt att kunna köra Sthlm tor (95 mil) för 10 kr.

Om inte annat visar det att pengarna var bättre förr.. :)
/M

Senast ändrad:
F

F.d. 50069

Guest

Det där med kilometerskatten gjorde många dieselåkare till verkliga uppfinnarJockar, he he;)
Om ni minns:rolleyes: det var många tips och råd som florerade mella dieselbilsägarna.......
Fast olagligt som tusan, så självklart så var det ju ingen av oss som har mer än hört talas om det;)

I

Iveco 35

Guest

Du menar rycka plastbiten ur räknaren på MB 220.
Olle.

Toppen