• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Nyttan med att byta bil

Anita / Soren

HBK Medlem
Kommun
Mölndal
HBK-Nr
1018
Medlemskap
2025
När man byter bil blir man varse varför bilen ökar i vikt år från år, det blir ju så att man lägger in prylar "brahagrejer" och annat efterhand. Nu när jag håller på att flytta ur den gamla bilen så inser jag, dels att det nästan är lika jobbigt att byta husbil (har gjort det förut men förträngt hur det jobbigt det var) som det är att byta hus, dels att det finns en hel del grejer som inte skall in i nästa bil, då har man lite utrymme för att bygga upp vikten igen eftersom att jag är säker på att jag efterhand kommer på nya "brahagrejer"

JCoMC

HBK Medlem
Kommun
Motala
HBK-Nr
4084
Medlemskap
2026
Sv: Nyttan med att byta bil

Spännande!

Har ni varit nöjda med tidigare Concorde (uppenbarligen eftersom ni köper en till) och den återförsäljare som skött affären?

Vi har haft stora bekymmer med både bil och återförsäljare i en tidigare affär.

Diesel Doris

HBK Medlem
Kommun
Västerås
HBK-Nr
9742
Medlemskap
2025

Det finns ett flerskrovs seglar trix (en sådan båt ska ju vara så lätt som möjligt för maximal fart) som man kunde använda på husbilen. Plocka ur bilen helt ett par ggr per säsong och rensa bort allt som inte behövs. Detta jobb kanske inte är nödvändigt på en Concorde // Peter

Anita / Soren

HBK Medlem
Kommun
Mölndal
HBK-Nr
1018
Medlemskap
2025

Detta blir vår tredje Concorde. Vill inte påstå att resan varit problemfri, men är nöjd med Forsbergs agerande när problem uppstått, Jari, mekaniker hos Forsbergs, som i första hand löser eventuella Concordeproblem är enligt min åsikt en klippa. Iveco, Göteborg har också ställt upp på ett föredömligt sätt även om vissa Ivecoproblem har tagit, i mitt tycke, allt för lång tid att lösa.

Senast ändrad:

Anita / Soren

HBK Medlem
Kommun
Mölndal
HBK-Nr
1018
Medlemskap
2025

En fördel med stora bilar är ju faktiskt att man sällan behöver bekymra sig för överlast.

JCoMC

HBK Medlem
Kommun
Motala
HBK-Nr
4084
Medlemskap
2026

Detta blir vår tredje Concorde. Vill inte påstå att resan varit problemfri, men är nöjd med Forsbergs agerande när problem uppstått, Jari, mekaniker hos Forsbergs, som i första hand löser eventuella Concordeproblem är enligt min åsikt en klippa. Iveco, Göteborg har också ställt upp på ett föredömligt sätt även om vissa Ivecoproblem har tagit, i mitt tycke, allt för lång tid att lösa.

Låter betryggande och även solen har ju fläckar. Det är viktigt att det inte blir långvarig solförmörkelse bara.

Toppen