• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Nytt märke?

F

F.d. 52938

Guest
Hej på er!

Var inne på Blocket och tittade på husbilar då fick jag se ett märke som jag inte sett förut: Liner , är det någon som känner till detta märke?

Mvh Frank

F

F.d. 52938

Guest
Sv: Nytt märke?

Nej jag tror inte att det var en Knaus ,,, men jag kan ha fel.

Mvh Frank

F

F.d. 52938

Guest

Nej det tror jag inte av priset att döma, gå i på Blocket och se en ganska trevlig helintegrerad bil i två olika utförande.

Mvh Frank

F

F.d. 53018

Guest

Jeg ser ikke bort fra at det dreier seg om en Noble Art fra Palmomobil, husmerket til den største tyske bobilkjeden Palmowski. Ta en titt på www.reisemobil-discount.de Liner'en er ny av året. Jeg importerte selv en halvintegrert av samme merke ifjor. Den kostet 25.000 euro minus 19 % tysk merverdiskatt som jeg fikk i retur straks bilen var registrert på norske skilter. Min bil var bygget på Elnaghs fabrikk i Italia, men som produsent oppgis bare SEA. Mvh! alfb

smålänningen

HBK Medlem
Kommun
Älmhult
HBK-Nr
1442
Medlemskap
2025

Om jag räknar rätt så har Mobilen bara lagt på 120.000kr på listpriset i tyskland (inkl svensk moms o EURO-kurs 11,50:mad:). Kostnaden för att få hem bilen är ca 20.000kr så man får själv avgöra om man ska köpa den genom Mobilen eller ta en tur till Palmowski o spara en nätt liten slant.

F

F.d. 4018

Guest

Även jag såg annonserna om Liner1 och Liner2 på Blocket i kväll. Priserna hos Palmowski är ju väldigt konkurrenskraftiga, och dessutom finns billiga tillbehörspaket om man vill späda på den redan rikhaltiga standardutrustningen.

Men vad säger ni andra om ett bygge från Elnagh? Kan man tro att kvaliteten motsvarar den från t ex Frankia, Bürstner, Knaus, m fl.:wideeyed:

Janne S.

smålänningen

HBK Medlem
Kommun
Älmhult
HBK-Nr
1442
Medlemskap
2025

SEA koncernen tillverkar rätt många modeller. Var inom Palmowski förra sommaren o tittade på deras Nobel Art modeller. Verkar vettiga, men det märks att tex tygerna är av en enklare kvalitet. Paketen är prisvärda.
SEA:s hemsida är här.

Sea Camper | HOMEPAGE

Sen hur andrahandsvärdet utvecklar sig i procent är en annan fråga.. I pengar tror jag inte minskningen blir så stor.
Innan Dethleffsen hade vi en Rimor som nog kan jämställas med SEA-modellerna. Det är en viss skillnad när man kollar hur tex el/gas är draget. I Rimorn hängde kablarna medan de i Dethleffsen är snyggt uppsatta.

F

F.d. 53018

Guest

Hei alle!
Det kan vel være interessant å sammenlikne prisen med velkjente helintegrerte biler som Hymers B-klasse hvor prisen i Tyskland starter på 77.000 euro, Bürstners Aviano i 684 som starter på 61.000, Eura Mobil Terrestra TI 670 SB som starter på 67.500 og Rapido 9086 dF som starter på 74.000 euro. Liner'en ligger altså 15.-16.000 euro under den billigste konkurrenten og mer under de andre.

Jeg finner ingen bekreftelse på at også Liner'en er produsert hos Elnagh, eller av SEA. Palmowski har tilsvarende opplegg også med andre bobilkonserner. Innredningen minner mistenkelig om Eura Mobils Terrestra.

smålänningen

HBK Medlem
Kommun
Älmhult
HBK-Nr
1442
Medlemskap
2025

Håller med dig alfb-n. Hela bilen skriker ju Eura. Liner 3 ser ut till att vara i stort sett samma som Eura 670.
Ingen som har vägarna förbi Bielefeld o kan kvista inom Palmo o ge ett utlåtande?

Toppen