• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Nytt intresse

F

F.d. 30135

Guest
Hej !
Har fastnatt för detta med husbilar på senare tid eftersom det är knepigt att medföra två barn på mc.(vilket alltid har varit det stora intresset för både mig å sambo`n).
Skulle vilja ha lite tips å råd angående modell o utrustning som kan vara vettigt.
(vi e som sagt 2 vuxna å 2 barn )
Var och tittade på en Adria 660 dp för en tid sedan som kändes riktigt rymlig å fin,med en lastvikt på 1050kg.
Är detta en "bra" hb eller finns kända fel ?
Vore tacksam för ideèr å tankar från er som varit med ett tag !

Mvh / Lille Mats

larsemil

HBK Medlem
Kommun
Uppsala
HBK-Nr
4784
Medlemskap
2025
Sv: Nytt intresse

Småbarnsfamiljen brukar föredra alkovbilar. Barnen tycker att det är mysigt att sova i kojan där uppe. Det brukar också finnas ett nät gömt under sängen som kan spännas upp, så att det inte ramlar ner under natten.
Kan man dessutom slippa att bädda i mittendinetten brukar mornarna vara underbara om pappa redan dukat upp en rejäl frukost, till man vaknar inne eller ute. Pappa brukar även kunna få några extra poäng av mamma också.

Mvh
larsemil

Senast ändrad:
F

F.d. 6102

Guest

vi är 2 vuxna och 2 barn vi köpte en EURA 585 LS efter att ha kollat runt en hel del..ungarna älskar alkoven och vi trivs bra att sova i dinetten när den e utbäddad till max. dock en 12 år gammal bil men käns stabil och fin på alla sätt.:)

F

F.d. 53197

Guest

Vi är också två vuxna och två barn (9 & 11 år) och har precis köpt vår första husbil. Det blev en Chausson Flash S1 (2011). Vi valde den för att den har våningssäng, stor kyl, frys, svängbara framstolar (så barnen får bättre sikt framåt än med en bakvänd soffa framför sig), inget behov av att bädda soffor, hyfsad lastvikt, kort (=lättparkerad).

Jag såg att den bil ni tittat på är ganska lång, och att vissa har maxvikt 3500 och vissa 4000. Det kan ju vara bra att tänka på att det kan vara antingen risk för överlast eller problem med körkortsbehörigheter och regler utomlands. Annars såg modellen jättefin ut!

Toppen