• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Nytt dieselpris

Per & Carina

HBP Admin
Kommun
Örebro
HBK-Nr
10712
Medlemskap
2025
Sv: Nytt dieselpris

Är det det kortet som står under HBK Rabatter: Drivmedel och Gasol? Fast det är från 2007 och det finns inget senare under den rubriken som jag kan hitta. Gäller det förfarandet nu med. Skulle vilja ansluta mig till ÅFA.

Carthagofrik

FD HBK Medlem
Kommun
Södertälje
HBK-Nr
1399
Medlemskap
2022

Hej jag har inte tankat på Åfa förut. Skaffar man ett kort från åfa och är det någon form av rabatt? Berätta lite du som vet.

Calleinvierno

HBK Medlem
Kommun
Tyresö
HBK-Nr
3452
Medlemskap
2024

Ansök om kort enl föregående svar, och priset gäller i 14 dagar

Senast ändrad:
F

F.d. 55616

Guest

<måste få fråga vad menas?
Jag har ett ST1 kort där jag tankar HB o vanliga personbilen både bensin o disel.
Har aldrig fått någon rabatt men kanske har jag gjort fel eftersom jag får betala det dagspris som gäller på tankstället. Tacksam om någon på ett enkelt sätt informera mig hur jag skall göra för att få rabatt. Är medlem i Husbilsklubben och vill naturligtvis inte betala mer än nödvändigt per liter drivmedel. Curola

Calleinvierno

HBK Medlem
Kommun
Tyresö
HBK-Nr
3452
Medlemskap
2024

Ansök om konto hos Åfa enl. Nedan. Gäller även på Preem . Vi får ett nytt förhandlad pris var fjortonde dag

Vidare info kring priser,rabatter och ansökningsblanketter kontakta: ÅFA AB, Peter Nilsson, tel 08-687 44 45 eller Tommy Åström 08-6874446, 070 560 50 27 ÅFA AB "Åkare och andra småföretagares bästa affärspartner" Reservdelar till Lastbilar, Yrkesbutiker och Drivmedel samt Redovisningstjänster & Finans
Med vänlig hälsning,
Roffe

Håkand

HBK Medlem
Kommun
Tidaholm
HBK-Nr
3312
Medlemskap
2025

Ursäkta om jag är lite lat och frågar direkt utan att läsa på i villkoren men är det någon årsavgift på ÅFA-kortet?

F

F.d. 55616

Guest

Ansöker du om kort blir du som vanligt kontrollerad, om du är kreditvärdig precis som vid alla slags kreditköp.

ViJa

HBK Medlem
Kommun
Stenungsund
HBK-Nr
15908
Medlemskap
2025

Ser detta som ett intressant erbjudande och plockar fram pdf:en med kreditansökan men har en fundering:

- I tråden får jag uppfattningen att det finns ett "ÅFA-kort" som gäller på flera stationskedjor men i ansökan får man välja mellan IDS, OKQ8 eller Preem/SÅIFA.
Kanske man skaffar kort på flera och låter allt gå på ÅFA-konto?
Någon som kan förtydliga för mig:confused:

Må gött
Jan-Åke

Pelle&Lena

HBK Medlem
Kommun
Gävle
HBK-Nr
570
Medlemskap
2026

Vilket kort ska man välja?

Preem/såifa dieselkort

Preem/såifa allkort

Ids dieselkort

OKQ8 dieselkort

OKQ8 allkort

Mvh
Pelle

Gunnar

HBK Hedersmedlem
Admin medlem
Kommun
Malmö
HBK-Nr
5
Medlemskap
2040

Jag har tankat våra husbilar hos IDS under 15 årstid över hela Europa och det har fungerat utmärkt.

Nu har jag kompletterat med ett OKQ8 kort, dels för att IDS har lagt ner sina stationer i Malmöområdet och för att tanka bensin till personbilen. Båda korten via ÅFA.

S

Sören-6830

Guest

Jag har under flera år använt ÅFA:s kort för diesel och bensin, dieseln till fast pris i tvåveckorsperioder (inte alltid billigast) och bensin med 38 öres rabatt på Preem (32 öre på automatstation).
Hoppas framöver kunna finna aktuella priser under Rabatter, Bränsle o gasol.....

Pelle&Lena

HBK Medlem
Kommun
Gävle
HBK-Nr
570
Medlemskap
2026

Räcker det med att fylla i HBK nummer på övriga upplysningar eller ska det stå något i företagsnamn?

Fyller i ansökan just nu dumt vore det annars.

Ingen som har svar så jag skickar väl iväg det ändå dårå.

/Pelle

Senast ändrad:

sacce

HBK Medlem
Kommun
Hallstahammar
HBK-Nr
5502
Medlemskap
2025

Jag kommer inte ihåg hur jag gjorde det är 4år sen jag fyllde ansökan .. men om du skriver att du är medlem i HBK och medlemsnummer så blir det nog bra..

Pelle&Lena

HBK Medlem
Kommun
Gävle
HBK-Nr
570
Medlemskap
2026

Jag kommer inte ihåg hur jag gjorde det är 4år sen jag fyllde ansökan .. men om du skriver att du är medlem i HBK och medlemsnummer så blir det nog bra..

Tack Sacce! Jag noterar det på övriga upplysningar att jag är medlem i HBK
(än så länge)

/Pelle

Toppen