Efter byte till lithiumbatteri i bodelen installerade jag ett cigarett-tändaruttag baktill i bilen.
Det funkade direkt till en dammsugare som hade sådan anslutning.
Men då jag stoppade in ex billaddare för sådana uttag ( Billaddare med två USB-uttag, 12/24 V )
så funkade det inte. Helt dött. Tog jag samma "laddare" (dumt namn?) & testade i
det vanliga cigg-uttaget funkade det först. Men efter att ha varit i mitt nya uttag var det helt dött/avlidet.
Likadant var det med de 2 andra äldre "laddare" jag redan hade...
Kom på hur det är med en del LED-lampor där plus/minus måste var rätt.
En koll på uttaget visade att en kabel för plus & en kabel för minus fanns angivet.
Så jag bytte kablarnas plats. Fortfarande dött på bägge uttagen för "laddarna". Dammsugaren funkade fortfarande.
Så jag köpte en ny "laddare" på Classe. Den funkar i ordinarie uttag men inte i mitt nya uttag.
Det avled dock inte som de tidigare gjort efter besök i mitt nya uttag.
Dammsugarn funkar fortfarande i bägge uttagen.
Någon som har en idé om vad som orsakar detta lite skumma fel?
Om någon vecka eller så, får jag ett nytt uttag med "direkta USB-uttag".
Undras hur/OM de kommer att fungera?
Det funkade direkt till en dammsugare som hade sådan anslutning.
Men då jag stoppade in ex billaddare för sådana uttag ( Billaddare med två USB-uttag, 12/24 V )
så funkade det inte. Helt dött. Tog jag samma "laddare" (dumt namn?) & testade i
det vanliga cigg-uttaget funkade det först. Men efter att ha varit i mitt nya uttag var det helt dött/avlidet.
Likadant var det med de 2 andra äldre "laddare" jag redan hade...
Kom på hur det är med en del LED-lampor där plus/minus måste var rätt.
En koll på uttaget visade att en kabel för plus & en kabel för minus fanns angivet.
Så jag bytte kablarnas plats. Fortfarande dött på bägge uttagen för "laddarna". Dammsugaren funkade fortfarande.
Så jag köpte en ny "laddare" på Classe. Den funkar i ordinarie uttag men inte i mitt nya uttag.
Det avled dock inte som de tidigare gjort efter besök i mitt nya uttag.
Dammsugarn funkar fortfarande i bägge uttagen.
Någon som har en idé om vad som orsakar detta lite skumma fel?
Om någon vecka eller så, får jag ett nytt uttag med "direkta USB-uttag".
Undras hur/OM de kommer att fungera?