• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Nytt bord

F

F.d. 55395

Guest
Min variant på ett väl fungerande bord.Loppisfynd soffbord ovalt 135x75 massiv björk.
delades på mitten lades ovanpå varandra försköts till det såg lagom ut rita runt kanten
såga ut.Två ben blev ett längre ben underramen blev en liten praktisk utdragslåda
hängskenan fästes i ovanskivan två stöd under nedre skivan ett fram i ursågn.ett längre bak annars trillar skiv. igenom samt stöd för sido rörelse fästa under ovan skivan.vi är
supernöjda med vårt bord 100:-kostade det.hälsn.ahusknut
 

Bilagor

  • IMG_4440.JPG
    IMG_4440.JPG
    1,9 MB · Visningar: 18
  • IMG_4439.JPG
    IMG_4439.JPG
    2,2 MB · Visningar: 15
  • IMG_4444.JPG
    IMG_4444.JPG
    1,8 MB · Visningar: 13

EssoJ

HBK Medlem
Inlägg
781
Kommun
Laholm
HBK-Nr
69
Medlemskap
2024
Sv: Nytt bord

Ser verkligen praktiskt ut. Plats när man behöver det. Utrymme runt bordet för övrigt. Vore kul att se undersidan också, hur du löst ded där med stöden.

EssoJ
 

Country

HBK Medlem
Inlägg
190
Kommun
Avesta
HBK-Nr
286
Medlemskap
2024
Sv: Nytt bord

Vilken händig en du är:applaus:
ser jätte fint ut!

Detta måste jag visa gubben min!

Country/Wanja
 
Senast ändrad:
F

F.d. 55395

Guest
Sv: Nytt bord

Hej EssoJ roligt med positiv respons på tipsen här får du bild underifrån den lilla tappen
i överskivan glider ner i hålet på stödribban vid utfällt läge o låser fast dom långa ribborna sågas av det bortsågade stycket passar ju direkt. hälsn. ahusknut
 

Bilagor

  • IMG_4446.JPG
    IMG_4446.JPG
    1,9 MB · Visningar: 13

EssoJ

HBK Medlem
Inlägg
781
Kommun
Laholm
HBK-Nr
69
Medlemskap
2024
Sv: Nytt bord

Ännu mera impad över ditt verk! Små smidiga glidskydd också så att det inte blir repor. Mycket bra.

EssoJ
 
F

F.d. 53012

Guest
Sv: Nytt bord

Det var det smartaste jag sett med den placeringen av sittgruppen.
 
F

F.d. 53012

Guest
Sv: Nytt bord

Hej EssoJ roligt med positiv respons på tipsen här får du bild underifrån den lilla tappen
i överskivan glider ner i hålet på stödribban vid utfällt läge o låser fast dom långa ribborna sågas av det bortsågade stycket passar ju direkt. hälsn. ahusknut

Som sagt ta patent på det, ingen har tänk utom boxen på 30 år vad det gäller bord.
 
Toppen