• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Nytt bedrägeriförsök?

F

F.d. 53081

Guest
Jag har fått ett SMS som inte gick att svara på. Jag skulle svara med epost.
Någon med väldigt dålig svenska vill köpa min husbil. Han vill betala via Paypal. Han kan inte hämta bilen själv eftersom han är bortrest i 3 månader. Därför ska han skicka en speditör att hämta bilen och skriva ägarbyte.
Hans epostadress är jorgengoran@live.com

saxtorp

HBK Medlem
Kommun
Saxtorp
HBK-Nr
2114
Medlemskap
2025
Sv: Nytt bedrägeriförsök?

Svara inte på sånt. Pay Pal och "bortrest" så brukar de säga. Gå inte på det!

F

F.d. 50005

Guest

Visst är det ett bedrägeriförsök! Jag skulle inte ens tänka tanken att svara överhuvudtaget! :mad:

LasseG

HBK Medlem
Kommun
Norrtälje
HBK-Nr
7926
Medlemskap
2026

Det finns ingen speditör, det är en välkänd PayPal-scam.
Man lurar folk som säljer allt möjligt.
Släng alla liknande sms och mail direkt.

Jolof

HBK Medlem
Kommun
Hedemora
HBK-Nr
11883
Medlemskap
2026

Låtsas gå med på affären men uppge en adress långt ut i obygden där han kan hämta husbilen till kompis-pris :yes:

Clapton

HBK Medlem
Kommun
Västerås
HBK-Nr
10179
Medlemskap
2025

Det går aldrig så långtvsom till försök att hämta bilen. Bedrägeriförsöket går ut på att säljaren får ett förfalskat kvitto från paypal om att pengarna är betalda och insatta på sitt paypalkonto men....köparen har satt in lite för mycket och vill då att säljaren betalar tillbaka överskottet till ett riktigt bankkontonummer. Det är denna överskjutande summa som bedragaren vill åt. Efter det går köparen upp i rök....
Claes

F

F.d. 52943

Guest

Då borde det kanske gå att spåra förövaren via det "riktiga" kontot om man kan få polis/banker/myndigheter att samarbeta...... ahhh det var just det...... samarbete är kanske inte olika myndigheters paradgren.

F

F.d. 53081

Guest

Jag svarade honom att jag ville kontrollera med polisen så att det inte var ett bedrägeriförsök. Kan jag få ditt namn och adress.
Tror ni att jag fått det?

Kristina & Janne

HBK Medlem
Kommun
Motala
HBK-Nr
5719
Medlemskap
2025

Jag kan tänka mig att sälja diskborsten via PayPal, men aldrig något så dyrt som en bil.
De kan i efterhand klaga och kräva pengarna åter från PayPal. Då står man där utan pryl och pengar. Men är det bara diskborsten jag blivit lurad på så kan jag ta det med en klackspark. :twitcy:

Toppen