• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Nytt användningsområde för din husbil

Tommy Dynér

HBK Medlem
Inlägg
9.045
Kommun
Söderhamn-Altea
HBK-Nr
3853
Medlemskap
2024
3CF88FE9-E552-4868-8A42-18F166EF8BD0.jpeg
Hittat en helt ny produkt som jag inte visste att vi saknade. Den där lilla svarta magiska lådan som skapar ett nytt användningsområde för vår vita husbil, att vara filmduk.

”Idén föddes när Kenneth, som arbetar med ledbelysning och energibesparingar, var ute med familjen på husbilssemester.
– Jag ville skapa en familjekänsla i husbilen och ville hellre att vi skulle samlas framför samma film än sitta med olika skärmar. När jag inte hittade någon riktigt bra lösning på marknaden fick jag utveckla en själv, berättar Kenneth som utvecklat både den geniala multimediaprojektorn och varumärket PICZO.”
Här kan du läsa mera om produkten; Världens smartaste mobila multimediaprojektor på turné

Ser att den bl.a. finns hos Kama Fritid för 8 795 kr

Tommy
 
Senast ändrad:

Marre och Janne

HBK Medlem
Inlägg
8
Kommun
Gotland
HBK-Nr
31543
Medlemskap
2024
Och vad ska grannarna som absolut inte är intresserade av varje sig bilden eller ljudet göra? Låsa in sig i sina mörklagda husbilar och plugga in öronpropparna?
Lite så tänkte jag oxå, men om man bjuder in sina grannar och kollar om det är okej, så fine.
Eller om man är relativt ensamma på ställplatsen/campingen eller var man nu valt att stå, så tränger man sig inte på. Men det är mysigt med en.bio i skogen, inget ont om det.
Men man måste nog tänka både en och två gånger, så man inte både med ljud och bild, sabbar någon annans upplevelse.
 
F

F.d. 22252

Guest
Finns ju en mängd projektorer t.ex. netonet har en för 1895. Jag har funderat på en sådan eftersom jag tog bort tv till förmån för en micro. Man kan ju hänga upp en duk lite överallt både ute och inne.
Projektorn har inbyggt batteri och har man ett powerpack så kan man titta många timmar.
Lätt flyttbart överallt och fantasterna kanske målar husbilen med specialfärg med en ruta i lämplig storlek.
Att det blir konflikter är nästan oundvikligt speciellt på en camping när det blir fotboll och dricka samtidigt. Grannarna bär ut tv på verandan idag och det beror nog mest på att de inte kan tekniken. Och jag berättar inte.
 

Knut

FD HBK Medlem
Inlägg
19.559
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Leste spec på den svenske, og det som er spesiellt er lysstyrken. Oppløsningen derimot er som på en LED DLP projector til under 2000 kroner. Men jeg har ennå ikke funnet en 12V 4K projector - faktisk ser det ut til at 4K projektorene benytter hvitt lys og filter selv om en med RGB high power LED ville være mye bedre. De små lommeprojektorene med batteri ser ut til å benytte tre led lamper -slik DLP fungerer best med.
 
Toppen