• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

nyopererad Urostomi

Kjell6

HBK Medlem
Kommun
Vara
HBK-Nr
10078
Medlemskap
2025
Finns det någon i klubben som kör husbil med samma problem Urostomi , eller måste jag lägga husbilsdrömmen på hyllan.
mvh kjell6

lars o margareta

HBK Medlem
Kommun
Hudiksvall
HBK-Nr
6977
Medlemskap
2024
Sv: nyopererad Urostomi

Varför skulle det inte funka??många har väl det och är väldigt aktiva,,god hygien är väl det viktigaste antar ja, Lycka till hälsningar Lasse o maggan

elegance

FD HBK Medlem
Kommun
Bräcke
HBK-Nr
14404
Medlemskap
2023

Hej

Nej varför det ?? Njut av husbilen, urostomi är väl inget större handikapp som skulle vara
ett hinder för de :) Tanka husbilen o stick iväg :):)

aake

FD HBK Medlem
Kommun
Krokom
HBK-Nr
1270
Medlemskap
2021

Hej,

Jag har en kompis som fick en urostomi för 6 år sedan efter bortoperation av urinblåsan (pga blåscancer).
Han har gjort flera långa resor med bil och husvagn sedan dess och även mer än månadslånga resor till Nordamerika med flyg. Han upplever inga större problem med urostomin. Han berättar att det bara gäller att ta med sig tillräckligt med plattor och påsar. Vid flygresor packar han även ett litet förråd i handbagaget för att vara garderad om resväskan blir försenad.

aake

BengtM

HBK Medlem
Kommun
Lund
HBK-Nr
7491
Medlemskap
2024

Jag har colostomi och byter grejorna lättast om jag sitter grensle 'bakochfram' på toastolen. Det är rätt få husbilstoastolar som sitter så att man kan sitta bakochfram, men i övrigt kan det väl inte vara något problem.

Toppen