• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

nykomling som vill lära sig mer....

F

F.d. 25675

Guest
Hej alla medlemmar i HBK ! Nu kommer kanske årets dummaste frågor, men vad är det som gäller ??? Har precis "blivit med husbil" - vilket är en underbar upplevelse, väldigt glada att vi kom hit till denna del av livet. Men nu när vi är ute och kör hejar / hälsar vissa bilar, och andra inte. Finns det nån kodex inom husbilsvärlden. Har kör hoj i många år innan och där hälsar man inte "hur som helst". Vi vill lära oss allt om det "oskrivna" inom denna värld. Öppna svar här på forumet, eller via privat meddelande...... Tacksamma för upplysning..... återkommer med fler frågor vartefter..... //emjis:spinny:

Farmor Anita

FD HBK Medlem
Kommun
Klippan
HBK-Nr
369
Medlemskap
2021
Sv: nykomling som vill lära sig mer....

Hej! Välkommen till klubben. Mitt svar på er fråga blir att när min man kör så hälsar han på alla, men jag hälsar mer sällan. Detta beror på att det nu blivit så många husbilar ute på vägarna att jag tycker att det tar för mycket av min uppmärksamhet på trafiken.

Mats Svensson

HBK Medlem
Kommun
Karlskrona
HBK-Nr
10742
Medlemskap
2025

Hej välkomna i "gänget", vi har kört i många år nu och hälsar på alla vi möter, det är som du säger inte alla som vågar släppa ratten nu för tiden. När vi började åka husbil i slutet på 80-talet så hörde liksom till att hälsa och för vår del är det en själklarhet att hälsa på alla som har samma intresse som vi.

Rolf & Gunilla

FD HBK Medlem
Kommun
Vadstena
HBK-Nr
2927
Medlemskap
2021

Välkommen in i gemenskapen. Detta är ett mycket bra forum som hjälpt oss mycket under våra fyra år med husbil. Fick massor av svar i början då vi kunde nåt om hur en husbil fungerade. Samt en massa nya underbara vänner. Vi hälsar på alla husbilar vi möter (trots att barnbarnen tycker det är pinsamt). Hoppas vi ses på vägarna. Trevlig sommar.
Med vänlig hälsning, Gunilla & Rolf

janne A

HBK Medlem
Kommun
Orust
HBK-Nr
4160
Medlemskap
2025

Välkomna till husbilslivet .... det bästa som finns!! Bekymra er inte för mycket om "oskrivna regler". Sunt förnuft räcker.

Vi hälsar på alla ... förutsatt att inte trafiken kräver extra uppmärksamhet.

Tycker mig, glädjande nog, se att även utländska husbilar i allt högre grad börjat hälsa.

//Janne

F

F.d. 15549

Guest

Hej och välkommna!
Jag hälsar alltid (fast ibland sitter man i andra tankar) det är alltid trevligt med en vink tillbaka :bye:

F

F.d. 25491

Guest

själklart hälsar man om trafiken tillåter i övrigt är det sunt förnuft och hänsyn som gäller
välkomna, ni kommer inte att ångra er, husbil är det roligaste som finns.

Olle Ö

HBK Ställplatsgrupp
Kommun
Karlstad
HBK-Nr
1028
Medlemskap
2025

En liten vink lättar upp!

Appropå många husbilar idag mot tidigare. I Tyskland och Holland hälsar de flesta på varandra. i dessa länder är det betydligt fler husbilar

/ Olle

F

F.d. 25675

Guest

Tackar för alla trevliga och informativa svar. Under dagens resa hann vi med att hälsa på både svenskar, britter och en lite vilsen norsk representant. Visst lättar det upp stämningen med ett "hej !!!" :yes:

MaBi

HBK Valberedning
Kommun
Ljungby
HBK-Nr
6550
Medlemskap
2025

Välkommen till Husbilsklubben! Nturligtvis vinkar vi när vi möts!

Ha en riktigt trevlig första husbilssommar och ta det lugnt i trafiken!

mvh Birgittha, Mats och Jeff!
icon6.gif

Toppen