• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Nyköpings kommun

Kesty

HBK Medlem
Kommun
Nyköping
HBK-Nr
242
Medlemskap
2025
I mars 2007 skrev vi brev till Nyköpings kommun med Husbilsklubbens förträffliga PM om husbilsplatser. Vi har haft kontakt med flera enheter på kommunen i detta ärende, senast för någon vecka sedan innan kommunstyrelsens möte. Resultat:

Kommunstyrelsen i Nyköping tog måndag 31 mars bland annat ställning till ett förslag om bad och camping i Kungshagen.
Som ett första led i att skapa bad och camping i Kungshagen görs en vattenlek i ordning i anslutning till lekparken. Samtidigt får Tekniska divisionen i uppdrag att anlägga 5 – 7 tillfälliga uppställningsplatser för husbilar och husvagnar i hörnet Kungshagsvägen – Gert Fredrikssons väg.
Sedan tidigare har divisionen uppdrag att utreda förutsättningarna att anlägga ett permanent bad och en camping i området. Mark- och exploateringsenheten har fått i uppdrag att upprätta en detaljplan för Kungshagen för att möjliggöra anläggandet av en bad – och campingplats.

Tekniska divisionen har förhoppning om att uppställningsplatserna ska vara klara innan sommaren.

Kerstin och Lennart :)

Bigge

HBK in Memoriam
Kommun
Eskilstuna
HBK-Nr
4
Sv: Nyköpings kommun

Jättebra jobbat.
Har lagt in er text tillfälligt under Nyköping så att alla har chans att se detta. När de är klara med jobbet kan ni väl lägga in det som ställplats tycker jag.

Bigge

Toppen