• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Nyköp Göteborg.

funas

HBK Medlem
Kommun
Norrtälje
HBK-Nr
4202
Medlemskap
2025
Någon som har erfarenhet av Husbilskungen i Göteborg?
Dom importerar tydligen nya bilar själva.
Hur går det då med garantier och service hos de så kallade märkesverkstäderna?

mvh funas

F

F.d. 4931

Guest
Sv: Nyköp Göteborg.

Du kan läsa lite här...
http://www.husbilsklubben.se/forums/t47001/

Man bör nog vara medveten om att det inte är lika lätt att komma med en "privat" eller "sidoimporterad" husbil och hävda garanti eller att få samma service hos aukt svenska ÅF, som Du får om Du har en bil som är såld genom den svenska generalagenten.. men det är väl den risken man är villig att ta om man ska handla på sidan om..

Du finner många trådar om problem med garantihandläggning etc om Du söker lite på forumet..

Jag har importerat många yrkesfordon genom mitt arbete, men valde att köpa ny husbil genom den svenska generalagenten.. trots ett högre pris.. vi värdesätter trygghet & service högt.. och jag är tveksam till om man kan få lika bra service av en tysk handlare om man bor i Sverige, som Du kan få av en auktoriserad märkeshandlare i Sverige..

Senast redigerad av en moderator:
Toppen