• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

nygammal husbil

Hallonskogen

FD HBK Medlem
Kommun
Sundsvall
HBK-Nr
1112
Medlemskap
2022
Hej
I går va min hustru , tre hundar å jag till Piteå och köpte en husil hos camp 4 you
det är en Fiat dethleffs a6880, det vart en resa på drygt 100 mil varav 50 mil hem med
husbilen i snörök regn snö och förmodeligen alla andra väder som kan uppstå en decembernatt i norrland
Å nu undrar jag om det är nån som har tankar å tips små eller stora till en sån bil så skulle ja bli gla .
uffe

Bengt-Åke Linder

HBK Medlem
Kommun
Falköping
HBK-Nr
1424
Medlemskap
2025
Sv: nygammal husbil

Grattis till köpet och sökte på hur den såg ut och hittade tom. den ni köpte (antar jag ) Dethleffs A6880 & Husbilar hos Camp4you Det är en del bra utrustning på den bla dieselvärmare, solceller samt en pigg motor , bra med vattenburen värme och det verkar ju vara bodel´s ac på den också .

Hann du kolla något hur mycket den drog på vägen hem /mil ?

Det jag kommer göra på nästa husbil är att dra en kabel från bodelen och koppla den till kupéfläkten så när man står still så får fläkten gå på en låg hastighet samt så sätter man fläktreglaget mot rutan och andra spjället på reciruklation så luften tas innifrån och inte utifrån på så sätt så kommer inte framrutan bli så fuktig som det är på våran nu samt så blir det inte sådan kallras från hytten .

F

F.d. 7172

Guest

Det jag kommer göra på nästa husbil är att dra en kabel från bodelen och koppla den till kupéfläkten så när man står still så får fläkten gå på en låg hastighet samt så sätter man fläktreglaget mot rutan och andra spjället på reciruklation så luften tas innifrån och inte utifrån på så sätt så kommer inte framrutan bli så fuktig som det är på våran nu samt så blir det inte sådan kallras från hytten .

Men du vilken bra ide´....varför har inte jag kommit på det själv, jag skall genast testa det på vår bil.
TACK!!

Hallonskogen

FD HBK Medlem
Kommun
Sundsvall
HBK-Nr
1112
Medlemskap
2022

hej Bengt åke
Jo de är nog den bilen du har sett , vi tanka fullt i Piteå å resan hem var ju inte så lätt
de va snömodd å vissa bitar fick ja krypa efter tradare , plogbilar å saltskutor men vi kom hem till Sundsvall så fick ja i 54 liter å de va ju iallafall 50 mil .
Så nu sitter vi å väntar på att de ska bli sommar så att vi kan göra annat än bara titta på den, för vi är inte ute på vintern de blir lite för jobbgt med tre blöta pudlar,
2 stora å en mellan , å som hustrun ville tillägga en husse.
uffe

Lasse W

HBK Medlem
Kommun
Norrtälje
HBK-Nr
294
Medlemskap
2025

Grattis Hallonstigen !!!!

Det verkar vara en både bra o välutrustad Husbil ni köpt !
Det är klart att Ni skall använda den även på vintern !!!

Skaffa ett vintertäcke ( använd sökfunkt o skriv "vintertäcke" ) så finns en del att läsa.

Vi har många ggr prisat M Huuthalos produkt för funktion o passform !!!

Att torka några blöta hundar är inget problem i en bil med vattenburen värme -
(skulle möjligen vara odören då:snowman-1-icon: ? )

Gasoltuberna bör vara av stål ( composit-tuberna ger inte ifrån sig all gas vid kyla)

Värmeväxlare är ju oxå bra att ha -bilmotorn värmer bodelen när man kör .

Hälsn
Lasse W

( Vi åker från ett vattendränkt Roslagen till Fränsta den 18/12 för 3-4 dygns vintercamping )

F

F.d. 52943

Guest

3 blöta pudlar - vad spännande. Vi har en storpudel - Saga. Vad har ni?

Hallonskogen

FD HBK Medlem
Kommun
Sundsvall
HBK-Nr
1112
Medlemskap
2022

hej
vi har 2 storpudlar Urax (Hedenhös) somär en kille på snart 4 år å Lisa (Simpson)en tjej 2 år
sen har vi min gårdshund Zacko (sjöström ) som är 5 år
dom storpudlarna går å fjolla på utställningar landet runt med sin matte medans Zacko
å jag njuter av ett lung tillvaro i bilen, käkar korv och kollar in infastukturen

F

F.d. 52943

Guest

Om ni har varit med på SPK västras utställningar har vi kanske setts. Jag har ibland suttit i insläppet och kollat vaccinationsintyg.

Toppen